کمپین «هر روز 10 دقیقه کتاب بخوانیم» در اردبیل راه اندازی می شود

دبیر انجمن مهر امید از سازمان های مردم نهاد فعال استان اردبیل از راه اندازی کمپین «هر روز 10 دقیقه کتاب بخوانیم» در استان اردبیل خبر داد.

توحید مهدوی در جلسه هماهنگی اعضای شورای مرکزی انجمن با اعلام این خبر گفت: این کمپین با هدف تشویق مردم برای مطالعه کتاب راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه افراد علاقه مند برای پیوستن به این کمپین می توانند با حضور در غرفه انجمن مهر امید در دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی ها و دستاوردهای سازمان های مردم نهاد استان اردبیل و امضای میثاق نامه کمپین، همراه و همیار این حرکت فرهنگی باشند، تصریح کرد: نمایشگاه از 18 تا 21 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار خواهد شد.

به گفته مهدوی در میثاق نامه کمپین آمده است: من برای ارتقای سطح آگاهیم؛ برای بیداری چشم دلم؛ برای ممانعت از نابودی فرهنگم؛ برای نگریستن ژرف اندیشانه ام؛ برای درست اندیشیدنم؛ و برای دوری از همه تاریکی ها، از امروز «هر روز 10 دقیقه» کتاب می خوانم.

یک حرکت نوستالژیک

دبیر انجمن مهر امید با بیان اینکه مطالعه کتاب، موجب عمیق نگری می شود، ادامه داد: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور و استان به شدت کاهش است و این به نوعی سد راه توسعه فرهنگی است.

وی با اشاره به برنامه های دیگر انجمن مهر امید در نمایشگاه افزود: این انجمن در راستای تشویق مردم به ورزش در یک حرکت نوستالژیک، گل کوچک طراحی کرده است که مراجعه کنندگان می توانند با زدن پنالتی با توپ پلاستیکی جوایزی دریافت کنند.

مهدوی ادامه داد: ماکت دوچرخه هم در غرفه آماده شده است که دوستداران می توانند عکس یادگاری با این ماکت گرفته و استفاده از دوچرخه سواری در مسیرهای کوتاه درون شهری را آغاز کنند.

کد خبر: 641833

وب گردی

وب گردی