رونمایی از پرتره مشاهیر موسیقی در نیاوران

آیین رونمایی از پرتره مشاهیر صاحب نام موسیقی ایران 16 اردیبهشت همزمان با یکصدو پنجمین زادروزاستاد غلامحسین بنان، با حضور هنرمندان و علاقمندان در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایشگاه گروهی پرتره نگاری مشاهیر ایران با استفاده ازتکنیکی مبتکرانه درقالب هنر"تکستایل آرت"با متریال روبان های پارچه ای رنگی ضد آب ، اشعه ودارای دوام زیاد،همچون فرش های ایرانی برتارو پود فنس های فلزی بصورت ضربدری ،مشابه تاش های هنرمندانه نقاش، براساس نقشه ی ازپیش طراحی شده با پاسداشتی از15هنرمند بزرگ عرصه موسیقی اصیل وکلاسیک ایران خلق و به نمایش عموم درآمده است .

هیوا پاشائی مدرس دانشگاه وطراح این رویداد فرهنگی هنری، اولین سخنران این مراسم گفت:این رویداد هنری با برپایی کارگاه گروهی جمعی ازهنرمندان جوان که شامل 15 هنرمند و 45 دستیاربود،این آثار را خلق کردند و انتخاب این 15 چهره ماندگارعرصه موسیقی براساس علاقه پدیدآورندگان این آثار بوده است .

عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران درادامه بیان داشت :بزودی این هنرمندان کاربرروی آثار پرتره 50 هنرمند سینما و تئاتر را با متریال متفاوت آغاز خواهند کرد و امیدواریم این آثار را شهرداری به قیمت مناسب از خالقان این آثار خریداری نماید .

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران دیگر سخنران این مراسم ضمن خوش آمدگویی اظهار داشت:فرهنگسرای نیاوران متعلق به مردم و هنرمندان است وخوشحال هستم که در مجموعه ی آبرومندی که ازگذشته برای ما مانده کارهای هنری خوبی آن شکل گرفته و ارائه می شود.

وی درادامه افزود :گنجینه های فرهنگی و هنری کشور ما فقط ستون های چهل ستون و یا تخت جمشید نیستند بلکه هنرمندان وپدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری کشور ایران هستند که ارزش شان خیلی بیشتر است.

مجید درخشانی و ارسلان کامکار با حضور دراین نمایشگاه به همراه پدید آورندگان آثار از پرتره خودشان رونمایی کردند و هاناکامکارنیز از پرتره بیژن کامکار رونمایی نمود. همچنین در ادامه شهرام ناظری ، کیوان ساکت و شهداد روحانی نیز در فرهنگسرای نیاوران حضور یافتند و از پرتره های خودشان بازدید به عمل آوردند.

507502

کد خبر: 641883

وب گردی

وب گردی