تهیه کننده فیلم سینمایی «کفشهایم کو؟» از نحوه اکران انتقاد کرد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کفشهایم کو؟» نسبت به شیوه‌ی جدید اکران فیلم‌ها گلایه‌مند است و تاکید دارد که این شیوه، اجحاف برای فیلم‌های بخش خصوصی است.

به گزارش ایسکانیوز، علی قائم مقامی با انتقاد از قانون جدید شورای صنفی نمایش در محدود کردن مدت زمان اکران فیلم‌ها و وضعیت سالن‌ها تعلق گرفته به این فیلم، گفت: آئین نامه محدودیت اکران 10 هفته‌ای درباره فیلم‌هایی مثل فیلم من که کاملا بخش خصوصی است، نباید لحاظ شود. ما به 2 سینما با تعداد هفته‌ی بیشتر مثلا 15 هفته راضی‌ایم.

این تهیه کننده که در برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» سخن می‌گفت، مهم ترین علت عدم فروش آخرین ساخته کیومرث پوراحمد را اضافه شدن یک فیلم به اکران نوروزی نسبت به سال‌های گذشته دانست و افزود: امسال یک فیلم بیشتر در ایام نوروزی اکران شد. لذا به فیلم «کفشهایم کو؟» سینمای کمی تعلق گرفت. وقتی اعتراض می‌کنیم به ما مجوز اکران داده‌اید، اما سالن ما کم است می‌گویند، نمی توانیم سینماداران را اجبار کنیم یک فیلم را اکران کنند؟! من از شما می پرسم در تعطیلات نوروز چه کسی پیدا می‌شود ساعت 10 صبح فیلم ببیند؟ اگر بن هور هم به نمایش در می‌آمد، نمی‌توانست فروش خوبی داشته باشد.

طبق قانون جدید شورای صنفی نمایش فیلم‌ها در نیمه نخست سال 95 پس از 7 هفته نمایش فارغ از میزان فروش هفتگی از سرگروهی می‌افتند و هیچ فیلمی حق اکران بیش از 10 هفته در تهران را ندارد.

«کفشهایم کو؟» آخرین ساخته کیومرث پوراحمد است که تاکنون پس از 7 هفته نمایش با در اختیار داشتن تنها 14 سالن سینما به فروش 660 میلیون تومانی دست یافته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: حبیب کاوه کارخانه‌دار قدیمی مبتلا به بیماری آلزایمر است. خانواده‌اش او را ترک کرده‌اند اما با بازگشت دخترش به ایران اتفاقاتی می‌افتد.

از جمله بازیگران این اثر سینمایی می‌توان به رضا کیانیان، مجید مظفری، رویا نونهالی، بهاره کیان افشار، مینا وحید، شقایق فراهانی و منصوره وافری اشاره کرد.

505502

کد خبر: 641906

وب گردی

وب گردی