تابش: محیط زیست همچون جشنواره کودک برایمان اهمیت دارد

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معتقد است که حمایت نهادی چون رسانه ملی از این حرکت ملی بسیار تاثیرگذار است و می تواند اهداف جشنواره را تا حدود زیادی محقق کند.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا تابش گفت: ضروری است که نهادهای هنری و فرهنگی به حفاظت از محیط زیست توجه داشته باشند. بنیاد سینمایی فارابی طی سال 94 براساس دغدغه خود در مورد محیط زیست از طرح و ایده‏هایی، مشخصاً با همین رویکرد، که منجر به تولید فیلم شود حمایت کرده است.
وی ادامه داد: در مجموعه فعالیت‏های بنیاد، همان اندازه که احیای ژانرهای مهجور سینمایی اولویت محسوب می ‏شود و یا در زمینه‏ی تولید آثار کودک فعالیت می‏کنیم، به همان اندازه مباحث محیط زیستی برای‏مان مهم هستند. سیامک شایقی با فیلم «ماه برفراز جنگل» و احمد مهرانفر با فیلم «خواب آب» و یا حتی فیلم بهنام بهزادی «وارونگی» که یکی از دو نماینده ایران در کن 2016 هستند، نشان از فعالیت هنرمندان سینما دراین عرصه دارد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی یادآور شد: پس همانطور که ملاحظه فرمودید سه کارگردان شاخص سینمای ایران – بدون هیچ‏گونه سفارشی – بر اساس نگرانی‏های خود، اقدام به ساخت آثاری در ارتباط با حفظ محیط زیست، کم آبی و آلودگی هوا کرده اند. تأکید می‏کنم این فیلم‏ها، همگی بر اساس پیشنهادات سازندگانشان ساخته شده‏اند که البته بنیاد سینمایی فارابی هم ضمن استقبال از آنها با توجه به محدودیت‏های منابع، از ایشان حمایت کرده است.
تابش با بیام اینکه جشنواره فیلم سبز که اتفاق میمون و مبارکی است تاکید کرد: اگر این جشنواره چنانچه بخواهد استمرار داشته باشد، مانند تمام رویدادهای ماندگارِ مشابه، راهی ندارد تا با تعریف و تبیین استراتژی خود، توده‏های متنوع و متعددی را با اهداف خود درگیر و همسو کند. بسیاری از موسسات و شرکت های دولتی و خصوصی در حوزه مسئولیت اجتماعی، خود را مکلف به انجام کارهای محیط زیستی می دانند، شناخت این موسسات و جلب همکاری آنها بسیار با اهمیت است و نتیجه هم افزایی این شرکت ها با دست اندرکاران جشنواره فیلم سبز می تواند نتایج بسیار خوبی را رقم بزند.
وی ادامه داد: بدیهی است به مشارکت مستمر با نهادهای مربوطه، وجود دبیرخانه دائمی، رایزنی با کارشناسان خبره داخلی و خارجی در طول سال، سرمایه‏گذاری بر روی کودکان و نوجوانان و آگاهی‏بخشی نسبت به خطرات زیست محیطی، هر کدام، قدم‏هایی خواهد بود که تمام مردم به زودی خود را صاحب چنین رویدادی بدانند. البته حمایت نهادی چون رسانه ملی از این حرکت ملی بسیار تاثیرگذار است و می تواند اهداف جشنواره را تا حدود زیادی محقق کند.
پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز 24 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین ، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
503502

کد خبر: 641961

وب گردی

وب گردی