دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز خطا نمی کند/ تایمر چراغ راهنمایی باعث بروز رفتارهای خطرناک می شود

 رئیس پلیس راهور تهران گفت: برخی رانندگان با دیدن تایمر چراغ راهنمایی به جای کاهش سرعت و توقف پشت چراغ دست به رفتارهای خطرناک می زنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سردار تیمور حسینی در خصوص جریمه خودروهایی که وارد حریم عابر پیاده شده و یا چراغ قرمز رد می کنند گفت بسیاری از تقاطع های شهر تهران به دوربین های الکترونیکی ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز شده اند. اگر خودرویی در هنگامی که چراغ قرمز است از آن عبور کرده یا وارد حریم عابر پیاده شوند، دوربین ها تخلف او را ثبت و فرد متخلف جریمه می شود.

او ادامه داد: این دوربین ها به گونه طراحی شده است که اگر در هنگام چراغ زرد فردی تقاطع را رد کند و چراغ قرمز شود اعمال قانون نشود.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بسیاری از افرادی که به اعمال قانون در تقاطع ها اعتراض دارند وقتی به مرکز پلیس می آیند و تصویر تخلفشان را را می بینند، قانع می شوند. حسگر این دوربین ها به صورت دقیق روی خط قرمز طراحی شده قرار دارد.

حسینی با بیان اینکه تایمرهای چراغ راهنمایی باعث ایجاد گلایه از سوی برخی راننده ها شده است تاکید کرد: تایمر چراغ راهنمایی برای این است که بتوانیم تصمیم درست بگیریم اما گاهی مواقع همین تایمر باعث بروز رفتارهای خطرناک می شود. در برخی از تصادفات دیده شده است که فرد وقتی متوجه شده چراغ بیش از 3 ثانیه سبز نیست به جای اینکه از سرعتش بکاهد تا پشت چراغ بماند با سرعت زیاد اقدام به عبور تقاطع می کند و حوادثی را به وجود می آورد.

105105

کد خبر: 641983

وب گردی

وب گردی