هزینه جراحی زیبایی بینی ۸ میلیون تومان

رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران، سقف هزینه جراحی زیبایی بینی را ۸ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دریافت هزینه ای بیشتر از این رقم، اگر بدون علت پزشکی و درمانی باشد، تخلف است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر دکتر سید ابوالحسن امامی روز شنبه در نشست خبری کنگره سالانه جراحان پلاستیک که همزمان با کنگره جامعه جراحان ایران از ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش های رازی برگزار می شود،گفت: بر اساس تعرفه ای که برای جراحی زیبایی بینی مصوب شده، حداکثر هزینه این جراحی تا سقف ۸ میلیون تومان است.

او در پاسخ به این سئوال که چرا برخی افراد هزینه بیشتری از بیمار دریافت می کنند، گفت: این احتمال وجود دارد که تنها جراحی زیبایی بینی نباشد و فرد نیاز به برخی اقدامات درمانی داشته باشد که هزینه جراحی را بالا می برد.

امامی در عین حال تاکید کرد: اگر تنها جراحی زیبایی بینی باشد، هزینه این عمل تا سقف ۸ میلیون تومان تعیین شده است و دریافت بیشتر از این رقم، غیرقانونی و تخلف است.

او با انتقاد از ورود برخی پزشکان به حوزه جراحی پلاستیک، اظهارداشت: در کشور نزدیک به ۳۰۰ فوق تخصص جراحی پلاستیک وجود دارد که تنها می توانند و می بایست این نوع جراحی ها را انجام دهند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران با عنوان این مطلب که پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک می توانند جراحی زیبایی سر و صورت و جراحی ترمیمی از سر تا پایین را انجام دهند، گفت: البته متخصصین گوش و حلق و بینی نیز با مصوبه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، می توانند با گذراندن دوره آموزشی کلاسیک زیبایی، جراحی زیبایی انجام دهند.

105105

کد خبر: 642062

وب گردی

وب گردی