معاون خدمات شهری شهرداری تهران درگیری حراست شهرداری با عوامل وزارت ارشاد در شهر آفتاب را تکذیب کرد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تایید قطعی برق یکی از سالن های سه قلو در محل برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت: روز جمعه در هیچ نقطه‌ای قطعی برق نداشتیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مجتبی عبدالهی در نشست خبری بعد از ظهر امروز(شنبه) در شهر آفتاب گفت: باتوجه به تجربیات سنوات گذشته در برگزاری مراسم هایی مانند ٢٢ بهمن و سالگرد ارتحال امام(ره) تلاش کردیم تمام نیاز بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را پیش بینی کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: برابر تعهدی که قبلا انجام شده بود هفت مگا وات برق تهران به مجموعه شهر آفتاب داده شده بود که برق تهران این تعهد را به طور کامل انجام داده است. همچنین در مجموعه شهر آفتاب 12 مگا وات برق اضطراری توسط ژنراتور وجود دارد؛ اما در روز پنجشنبه که اوج مصرف برق را داشته‌ایم تنها 3.3 مگا وات برق مصرف شده است در حقیقت در مجموعه شهر آفتاب برق بیش از نیاز وجود دارد.

او درباره علت قطعی برق روز پنجشنبه نیز ادامه داد: پس از اعلام قطعی برق در روز پنجشنبه کارشناسان سالن را بررسی کردند که متوجه شدند علت این قطعی به استفاده بیش از حد از محل‌های تقسیم برق بوده است که با اصلاح این تقسیمات مشکل مرتفع شد و در روز جمعه در هیچ نقطه‌ای قطعی برق نداشتیم.

عبداللهی در خصوص وضعیت ترافیکی نمایشگاه شهر آفتاب نیز گفت: فاصله قطارهای مترو از 15 دقیقه به هفت دقیقه کاهش یافته است و در 10 میدان اصلی شهر تهران اتوبوس‌ها جهت انتقال بازدیدکنندگان به شهر آفتاب مستقر شدند. 70 شاتل برقی نیز بازدیدکنندگان را از درب مترو تا محل سالن‌های نمایشگاه کتاب منتقل می‌کنند و از نقاط مختلف شهر نیز ون‌ها و تاکسی‌ها بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را به شهر آفتاب منتقل می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به استفاده از پارکینگی با مساحت 40 هزار هکتار و ظرفیت 20 هزار ماشین در کنار دانشگاه شاهد اشاره کرد و افزود: این پارکینگ‌ها برای استفاده از بازدیدکنندگانی که با خودروی شخصی به شهر آفتاب می‌آیند به کار گرفته شده است.

او درباره برخی اظهارنظرها در خصوص حجم بالای ترافیک در اطراف مجموعه شهر آفتاب و پارکینگ‌ها،گفت: هنگامی که حدود 2000 ماشین قصد ورود به پارکینگ را از یک درب دارند قاعدتا صف تشکیل می شود اما تشکیل این صف به معنای وجود ترافیک نیست.

عبداللهی با اشاره به رضایت‌مندی بازیدکنندگان نمایشگاه کتاب از مجموعه خدمات ارائه شده، ادامه داد: انتقال نمایشگاه‌ها از داخل تهران سال‌ها مطرح بود که نهایتا در این دوره و همزمان با سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل محقق شد. بی‌تردید شهرداری تهران تلاش می‌کند تسهیلات مناسب را تا آخرین روز نمایشگاه ارائه کند و هر چه که لازم باشد در این راستا حتی در آخرین ساعات کار نمایشگاه اجرایی خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن تکذیب خبر درگیری حراست شهرداری تهران با عوامل وزارت ارشاد، گفت: بر اساس توافقی که با وزارت ارشاد داشتیم مدیریت داخل سالن‌ها با وزارت ارشاد و محوطه بیرونی با شهرداری تهران است. البته مقابل درب‌ها هر دو نهاد به صورت مشترکا مستقر هستند تا ورود و خروج‌ها را کنترل کنند. هیچ درگیری میان شهرداری تهران و وزارت ارشاد وجود نداشته و همکاری و تعامل بسیار خوبی ایجاد شده است.

او تاکید کرد: ‌قطعا هر کاری که نیاز باشد برای افزایش رضایت‌مندی مردم انجام خواهیم داد.

20103

کد خبر: 642108

وب گردی

وب گردی