ساخت گوش مصنوعی با چاپ ۳ بعدی

فناوری چاپ سه بعدی زندگی دختربچه ای را که با یک گوش به دنیا آمده دگرگون می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، «مایا» دو ساله به دلیل نوعی اختلال مادرزادی موسوم به microtia با یک گوش به دنیا آمده و طی دو سال گذشته با استفاده از هدبندی که امواج صوتی را به مغزش هدایت می کند به زندگی خود ادامه داده است.

اما اکنون خبرهای خوشی برای مایا و خانواده اش در راه است. محققان دانشگاه فناوری کوینزلند استرالیا با استفاده از پیشرفتهای صورت گرفته در عرصه فناوری چاپ سه بعدی تلاش می کنند تا گوش مصنوعی و البته بسیار طبیعی را برای این دختربچه تولید کنند که یکی از ویژگیهای مهم آن پایین بودن قیمتش است. این گوش مصنوعی کمتر از یک عینک قیمت دارد!

یکی از نقاط ضعف توسعه فناوری چاپ سه بعدی بالابودن قیمت تمام شده محصولاتی است که بدین ترتیب تولید می شوند. اما در پروژه اخیر محققان در استرالیا این مشکل برطرف شده است.

محققان برآورد می کنند که این گوش مصنوعی با کمتر از ۲۰۰ دلار ساخته شود. بدین ترتیب جای امیدواری دارد سایر اندامهای بدن نیز با استفاده از این روش طراحی و تولید شود، آن هم با قیمت بسیار مناسب.

محققانی که در این پروژه حضور دارند معتقدند که تا پیش از این کسی از گوش مصنوعی تولید شده با فناوری چاپ سه بعدی استفاده نکرده است و این نوآوری می تواند دریچه ای تازه باز کند.

در این پروژه از ساخت سیلیکون پزشکی استفاده می شود که به طور مغناطیسی و یا با استفاده از ژل جراحی به بدن متصل می شود.

پیش بینی می شود گوش هایی که بدین روش تولید می شوند تا دو سال آینده در دسترس نیازمندان به این نوآوری قرار بگیرند.

20104

کد خبر: 642134

وب گردی

وب گردی