جراحی اسید پاشی رایگان می‌شود/تعطیلی مطب جراح ۴۰ میلیونی

کنگره سالیانه جراحان پلاستیک از۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود. روز گذشته نشست خبری این کنگره برگزار شد. رئیس بیمارستان سوختگی مطهری و رئیس انجمن جراحان پلاستیک زیبایی و ترمیمی از جمله افرادی بودند که در این کنگره صحبت کرده و دو خبر نوید بخش درمان رایگان سوختگی بیماران بی بضاعت و بیماران اسید پاشی را اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آرمان رئیس بیمارستان سوختگی مطهری با اشاره به اینکه هزینه درمان هر یک درصد سوختگی در بیمارستان‌های خصوصی5 میلیون تومان است از تقبل درمان رایگان بیماران بی‌بضاعت دچار سوختگی خبر داد.

مصطفی ده‌مرده‌ای با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور سوختگی گفت: درمان هر یک درصد سوختگی در بیمارستان‌های خصوصی پنج میلیون تومان است ولی در بیمارستان‌های دولتی این رقم یک میلیون تومان برآورد می‌شود و چون بیمار 6 درصد آن را پرداخت می‌کند این هزینه در حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌شود.

رئیس بیمارستان سوختگی مطهری با بیان اینکه سالیانه بالغ بر ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر ایرانی می‌سوزند گفت: با همکاری انجمن حمایت از بیماران سوختگی هم اکنون بیماران بی‌بضاعت دچار سوختگی در بیمارستان‌های حضرت فاطمه(س) و بیمارستان سوختگی مطهری به صورت رایگان درمان آنها صورت می‌پذیرد ولی به شرط اینکه بیمار دارای دفترچه بیمه باشد و تاکنون ۵بیمار تحت پوشش رایگان این خدمات قرار گرفتند.

او همچنین با تشریح جراحی‌های متعدد برای بهبود سوختگی بدن گفت: امکان دارد که فشار سوختگی مزمن به عمل جراحی نیاز داشته باشد بنابراین هزینه‌های آنها بالا است.

ده‌مرده‌ای درباره کمبود تخت‌های سوختگی اعلام کرد: اگر فرد دچار سوختگی زیر ۲۰ درصد باشد مشکل تخت نداریم اما اگر بالاتر از این درصد صورت پذیرد تا حدودی مشکل کمبود ای‌سی‌یوهای سوختگی داریم اما با این وجود این مساله را سعی کردیم مدیریت کنیم. به گزارش تسنیم، رئیس بیمارستان سوختگی مطهری درباره تخلفات در حوزه جراحی پلاستیک با انتقاد به اقدامات جراحی در حوزه جراحی پلاستیک که رشته‌های دیگر نیز آن را انجام می‌دهند گفت: ما باید به ازای هر متخلف یک بازرس داشته باشیم کما اینکه این مساله امکانپذیر نخواهد بود ولی عزم وزارت بهداشت برای برخورد با این تخلفات است ولی در کوتاه‌مدت امکان ندارد.

تعطیلی مطب جراح ۴۰ میلیونی

در ادامه این نشست رئیس انجمن جراحان پلاستیک زیبایی و ترمیمی گفت: جراح متخلفی که برای جراحی یک بینی ۴۰ میلیون تومان گرفته بود با برخورد قانونی دیگر فعالیت نمی‌کند و حتی متوجه شدیم که مطب او تعطیل شد.

سید ابوالحسن امامی با پرداختن به مسائل تعرفه‌های سوختگی گفت: تا قبل از طرح تحول سلامت هر ۱۰ سانیتمتر سوختی دارای یک واحد تعرفه بود که خوشبختانه در طرح تحول سلامت این رقم و میزان دو برابر شد.

مدیر گروه جراحان دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه با تشریح تخلفات در جراحی پلاستیک و برخوردهای وزارت بهداشت در زمان اجرای طرح تحول سلامت توضیح داد: در طی اجرای طرح تحول سلامت هر جراحی پلاستیک دارای تعرفه مشخص شد و دیگر اینگونه نبود که هر جراحی بخواهد تعرفه خاص خود را اعمال کند. مثلا یک جراح که برای یک بینی ۴۰ میلیون گرفته شده بود پس از برخورد قانونی ممنوع‌ کار شد و حتی متوجه شدیم که مطب او تعطیل شد.

امامی با اشاره به اینکه هزینه‌های جراحی پلاستیک در کشورهایی مانند امریکا براساس توافق بیمار و پزشک صورت می‌گیرد، ادامه داد: در ایران اینگونه نیست و باید حتما باید این هزینه‌ها با تعیین تعرفه‌هایی تحت کنترل قرار گیرد زیرا مردم ما تحت تاثیر تبلیغات به جراحی‌های زیبایی روی می‌آورند کما اینکه هزینه‌های جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک کاملاً متفاوت است.

به گزارش تسنیم، او در ادامه عنوان کرد: البته هم اکنون در کشورمان جراحان فک و صورت متخصصان گوش و حلق و بینی، جراحان عمومی و حتی پزشکان عمومی نیز مداخلات جراحی پلاستیک را انجام می‌دهند ولی تعداد جراحان پلاستیک به عنوان فوق‌متخصصان جراحی پلاستیک فقط ۳۰۰ نفر هستند که مردم می‌توانند با مراجعه به وبگاه انجمن جراحان پلاستیک اطلاعات لازم را به دست آورند.

جراحی رایگان اسید پاشی

در خاتمه رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیم از رایگان شدن هزینه جراحی اسید پاشی خبر داد.سید ابوالحسن امامی گفت: رایگان شدن هزینه جراحی اسید پاشی در جلسه‌ای که با همکاران فوق‌تخصص جراحی پلاستیک داشتیم؛ توافق شد.

او گفت: در انجمن جراحان پلاستیک که حدود ۳۰۰ جراح فوق‌تخصص پلاستیک هستند توافق شد که هزینه جراحی این قربانیان گرفته نشود و فقط هزینه بیمارستان از آنها گرفته شود. به گزارش ایلنا، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیم از اینکه غالب قربانیان اسید پاشی دختران دم بخت هستند؛ ابراز تاسف کرد.

105105

کد خبر: 642188

وب گردی

وب گردی