دیدگاه سید حسن خمینی درباره کتاب«مفهوم‌واره جامع فرق اسلامی»

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود در خصوص کتاب تازه منتشر شده «مفهوم‌واره جامع فرق اسلامی»، نوشت: امروز بسیار خوشحالم که تلاش هاى حجت الاسلام سید مرتضى حسینى کاشانى به بار نشسته و "مفهوم واره جامع فرق اسلامى" در یک جلد رحلى و به همت انتشارات روزنامه اطلاعات _که توسط عزیز بى بدیل مان جناب حجت الاسلام و المسلمین دعایى مدیریت مى شود_ منتشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، متن این نوشتار به شرح زیر است:

روزى که یکى از دوستانم فیش هاى عمویش را برایم آورد، باور نمى کردم که از دل آن، یک کار گسترده بیرون آید. هفت، هشت تابستان مشغول به تدوین کتابى شدم که "فرهنگ جامع فرق اسلامى" نام گرفت، در سه جلد انتشار یافت و کتاب سال جمهورى اسلامى شد و مهمتر از آن اینکه در دیده اهل علم نشست و پسندیده شد.
روزهاى آخرى که کتاب براى چاپ آماده مى شد، جمعى از دوستان دانشجو که با هم سالیان متمادى اشتغال داشتیم، کتاب را براى آخرین غلط گیرى ها خواندند. یکى از ایشان که به هنر و ذوق آراسته بود، فرقه هاى مختلف را به کمک یک نرم افزار به صورت "درخت واره" در آورد اما ادامه تحصیل در خارج ایران _که به حمد الله تازگى ها تمام شده_ فرصت اتمام و تکمیل کار را از او سلب کرد. یکى دو سال پس از انتشار آن کتاب بود که یکى از دوستان فاضل که طلبه اى آشنا با فنون رایانه اى است به من پیشنهاد کرد که متن کتاب را به صورت جدول هاى متعدد درآورد، معتقد بود که این کار، امکان استفاده از کتاب را بیشتر مى کند. البته من با این دلیل مخالفتى نداشتم اما علت اصلى اینکه او را تشویق کردم، آن بود که مى خواستم یک اندیشه جوان و توانا در حوزه شناخت و پژوهش فرقه هاى اسلامى ورود پیدا کند و من بتوانم تجارب خود را به او منتقل کنم.
امروز بسیار خوشحالم که تلاش هاى حجت الاسلام سید مرتضى حسینى کاشانى به بار نشسته و "مفهوم واره جامع فرق اسلامى" در یک جلد رحلى و به همت انتشارات روزنامه اطلاعات _که توسط عزیز بى بدیل مان جناب حجت الاسلام و المسلمین دعایى مدیریت مى شود_ منتشر شده است.
نقش من در این اثر تنها مشورت ها و بعضا نظارت هاى موردى بوده است و البته مطالبى که قبلا انتشار یافته بود و توسط ایشان به شکلى زیبا و قابل استفاده در آمده است. این را هم مناسب است اضافه کنم که با توانمندى و عزم و پشتکار یکى دو تن از فضلا، سایت خوب و کم نظیرى با عنوان "ویکى فرق" در فضاى اینترنت راه اندازى شده که تمام مطالب کتاب "فرهنگ جامع فرق اسلامى" و بیشتر از آن را در اختیار علاقمندان قرار مى دهد.
خدا را بر تمام نعمت هایش شاکرم

کد خبر: 642244

وب گردی

وب گردی