معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از جزئیات مطالعه LRT در بزرگراه همت و مرکز تهران خبر داد

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره جزئیات مطالعه LRT در بزرگراه همت و مرکز تهران و دلایل مخالفت اولیه اعضای شورای شهر با طرح تراموا سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، علیرضا جاوید درباره دلایل مخالفت اعضای شورای شهر با تراموا و موافقت آن‌ها با طرح مشابه آن یعنیLRT گفت: در زمانی که موضوع تراموا مطرح شد تجربه مشابهی در کشور وجود نداشت و اولین مطالعات در این زمینه صورت می‌گرفت.

او افزود: اما بعدا با تکمیل مطالعات معاونت ترافیک و تجربه سفر اعضای شورای شهر و شهردار تهران به کشورهای اروپایی و به ویژه مجارستان مزایای این سیستم بیشتر تبیین شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: با این موافقت و استقبال، قرار شد مطالعات تکمیلی بیشتری در این زمینه انجام شود و سیستم LRT در کشور به صورت پایلوت اجرایی شود.

جاوید گفت: با LRT از ابتدا مخالف جدی نشده بود، بحث‌ها مربوط به اولویت‌بندی‌ها بود، به ویژه تاکید بر مترو که اجرای آن در اولویت باشد. البته هنوز هم این گونه است و اتفاقا اولویت مترو مضاعف است. LRT به عنوان مکمل در کنار مترو خواهد بود.

او با اشاره به مطالعات صورت گرفته در این زمینه گفت: بعد از سفر شهردار به مجارستان و استقبال اعضای شورای شهر از بررسی و مطالعه اجرای قطار سبک در شهر تهران، مطالعات امکان سنجی را پیگیری کردیم و فعلا در بافت مرکزی و تاریخی تهران این مطالعات در حال انجام است، ضمن اینکه این مطالعات در بزرگراه همت هم در دست بررسی است.

جاوید افزود: در بزرگراه همت مطالعات اولیه در حال انجام است و با توجه به ترافیک این بزرگراه، به صورت طبقاتی اجرا خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری در خاتمه گفت: این پروژه هنوز اعتبار اجرایی ندارد و در حد مطالعات است.

20103

کد خبر: 642253

وب گردی

وب گردی