محققان دانشگاه آزاد اسلامی  دستگاهی برای جلوگیری از آتش‌سوزی ساختند

محققان موفق شدند دستگاهی را برای کالیبره کردن رگلاتور گاز شهری ارائه کنند که از بروز حوادث نشت گاز و آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محققان ایرانی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان دستگاهی را ارائه کردند که رگلاتور گاز شهری را تنظیم و کالیبره می‌کند و از این طریق از بروز حوادث نشت گاز و آتش‌سوزی و گازگرفتگی جلوگیری می‌شود.

این دستگاه نمونه دیگری ندارد و با دقت بسیار بالایی این کار را انجام می‌دهد به طوری که تست‌های استاندارد این دستگاه با دقت یک ده هزارم بار در اندازه‌گیری فشار و 95 درصد ظرفیت اسمی میزان جریان خروجی از رگلاتور است که این دقت از میزان استاندارد هم بالاتر است.

لوازم گازسوز در یک فشار گازی مشخص ایجاد شعله دارند و از یک فشار بیشتر یا کمتر امکان ایجاد شعله نیست ولی این دستگاه میزان فشار خروجی از لوازم گازسوز را می‌سنجد تا زمانی که رگلاتور باید از مدار خارج شده و اجازه عبور گاز را ندهد از سوی این دستگاه سنجیده می‌شود.

همچنین این دستگاه نمودار عملکردی ارائه می‌دهد که در فصول مختلف سال لوازم گازسوز مورد شبیه‌سازی قرار می‌گیرند.

حتی وقتی مصرف‌کننده لوازم گازسوز به میهمانی یا مسافرت می‌رود نیز این دستگاه می‌تواند به صورت هوشمند عمل کرده و از آتش‌سوزی جلوگیری کند.

20104

کد خبر: 642257

وب گردی

وب گردی