علی رهبری:ارکستر در این کشور برای هیچ کس مهم نیست!

علی رهبری گفت: 5 روز دیگر یکی از فستیوال های بزرگ جهان در چین است و قرار بوداختتامیه اش را ما اجرا کنیم. نه وزیر این کنسرت برایش مهم بوده است نه معاون وزیر و نه هیچ کسی در مملکت. ارکستر تعطیل شده و معلوم شد که اصلا ارکستر در اینجا برای کسی مهم نیست،

علی رهبری در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درحالی که در فرودگاه به سر می برد گفت: من تا دقایقی دیگر ایران را ترک می کنم. درمورد مشکلاتمان پیش از این خیلی صحبت کرده ام. ما فقط مشکل اداری داشته ایم و 14 ماه است که قرار داد نداشته ایم. ارکستر مشکل هنری نداشته است، نه ارکستر ملی نه ارکستر سمفونیک. فقط مشکل اداری و مالی داشته ایم و هیچ گاه حقوق 30 روزه نگرفته ایم. متأسفانه حقوق بچه ها پایین بوده است و در 3 ماه گذشته حقوقی نگرفته اند. آنها گفته اند که اگر قراردادشان بسته نشود دیگر کار نخواهند کرد. تا حالا هم به خاطر من آمده اند.

علی رهبری ادامه داد: افراد خانه موسیقی به حاشیه رفتند آن هم به تحریک بنیاد رودکی، که مقصر تمام این کارهاست. آنها آشیانه ای درست کرده اند و رفتند سر مسائل هنری ارکستر و من و آقای فخرالدینی و پیروز پی جلسه را ترک کردیم.

او گفت: من ماندنم در ایران به هیچ دردی نمی خورد، به چین هم نمی توانیم برویم و آبرویمان هم رفته است. 5 روز دیگر یکی از فستیوال های بزرگ جهان است در چین و کنسرت اختتامیه اش را قرار بود اجرا کنیم. نه وزیر این کنسرت برایش مهم بوده است نه معاون وزیر و نه هیچ کسی در مملکت. ارکستر تعطیل شده و معلوم شد که اصلا ارکستر در اینجا برای کسی مهم نیست، پس ماندن من یه چه درد می خورد؟ یا دولت یا شهرداری یا شرکت های خصوصی باید به داد این بچه ها برسند، اینگونه افتضاح است.

او در پاسخ به این پرسش در مورد پیگیری مسئولان از ممانعت رفتنش گفت: کسی از مسئولین با من تماسی نگرفته و به اصطلاح الان صحبت من نیست باید قرار داد بچه ها امضا بشود. خودشان هم می دانند من پا در یک کفش کرده ام و قرار داد باید بسته شود. می گویند قرارداد خودت را چرا امضا نکرده ای؟ قرارداد من یک مشکل بزرگ دارد، در قرار داد من نوشته بودند که من اجازه ندارم با رسانه ها با تلویزیون و رادیوی مملکت خودم صحبت کنم. پس به چه درد می خورد؟

رهبر ارکستر سمفونیک در ادامه گفت: من در آینده نه با بنیاد رودکی نه با این شورای که گذاشته اند کار نخواهم کرد. من تنها ایرانی هستم که 6 بار مدیر هنری دور دنیا بوده است در بروکسل و پراک و جاهای خیلی معروف دنیا، در خود ایران هم قبل از انقلاب بوده ام، من و آقای فخرالدینی کارمان را بلدیم. ما می توانیم به طور مستقل یک ارکستر را اداره کنیم بدون افرادی که به این کار ارتباط ندارند. آقای داود گنجی از کجا ارکستر سمفونیک می شناسد، آقای جمالی از کجا ارکستر سمفونیک می شناسد، آقای نوربخش به ارکستر سمفونیک چه کار دارد، یعنی وزارت ارشاد با این افراد خودش را مسخره کرده است.

به گزارش ایسکانیوز علی رهبری عصر امروز برای ایران را ترک کرد.

507502

کد خبر: 642480

وب گردی

وب گردی