راه اندازی کمپین جهانی مقابله با تجارت غیرقانونی حیوانات 

فعالان محیط زیست از راه‌اندازی یک کمپین جهانی خبر دادند که عموم مردم را به مشارکت برای مقابله با تجارت غیرقانونی در حیات‌وحش دعوت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، این گروه از حامیان محیط زیست نرم افزاری برای گوشی‌های همراه طراحی کرده‌اند که به تمام مردم دنیا به ویژه مسافران و گردشگران امکان می‌دهد تصاویر و اطلاعات مربوط به فروش اشیاء و اجناس مشکوک را در اختیار فعالان و آژانس‌های حامیِ حیات وحش قرار دهند.

سازمان ملل متحد برآورد کرده که هر سال این تجارت غیرقانونی به ارزش میلیاردها پوند انجام می شود. به رغم اقدامات صورت گرفته برای مقابله با به اسارت گرفتن و تلف کردن حیوانات بی‌گناه و ارزشمند برای محیط زیست و انسان، این جرم همچنان رو به افزایش است.

در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در شکار گونه‌های در معرض خطر انقراض رخ داده که نگرانی‌ها در مورد حفظ حیات جانورانی همچون کرگدن‌ها و ببرها را برای طولانی مدت تشدید کرده است.

افزایش تقاضاها و خرید و فروش اعضای بدن حیوانات و محصولات تولید شده از آنها در بازار سیاه چین، یکی از اصلی ترین دلایل رشد تجارت غیرقانونی به حساب می‌آید.

به گفته کارشناسان از سال 2007 تجارت غیرقانونی عاج دو برابر شده و در پکن هر کیلوگرم عاج به قیمت 2205 دلار فروخته می‌شود.

این نرم افزار که توسط انجمن حفاظت تارونگا در استرالیا طراحی شده بیشتر بر منطقه جنوب شرق آسیا تمرکز دارد که مرکز اصلی تجارت غیرقانونی جهانی در حوزه حیات وحش شناخته می‌شود.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، "اسکات ویلسون" از طراحان این برنامه گفت: در صورتی که مسافران و گردشگران به نقاطی سفر کرده و در بازارها و مراکز خرید و فروش به مورد مشکوکی برخورد کردند می‌توانند با کمک این نرم افزار تصویر آن را ثبت کرده و به شبکه کنترل تجارت در حیات وحش ارسال کنند. در نتیجه به کارشناسان کمک می‌شود تا روند و وضعیت تجارت در حیات وحش را سریعتر و دقیق‌تر ارزیابی کنند.

20103

کد خبر: 642634

وب گردی

وب گردی