مشعل بازی های آسیایی در ترکمنستان شعله ور شد+عکس

در تاریخ 5 می 2016 مشعل بازی های آسیای در کشور ترکمنستان شعله ور شد.

به گزارش ایسکانیوز، در تاریخ 5 می 2016، عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان میزبان نماینده های ورزشی و رسانه ای کشورهای مختلف بود تا رسما مشعل بازیهای آسیایی 2017 را طی مراسمی با حضور رئیس جمهور ترکمنستان و رئیس المپیک آسیا روشن کند.

لازم به ذکر است کشور ترکمنستان برای برگزاری این بازیها یک مجموعه ورزشی بسیار بزرگ را با سرمایه گزاری 5 میلیارد دلاری به انجام رسانده است تا در سال 2017 میزبان بازیهای آسیایی در رشته های سالنی و رزمی باشد البته لازم به ذکر است با توجه به نماد کشور ترکمنستان و پیوند تاریخچه این کشور با اسب از مسئولین المپیک درخواست شده تا رشته ی سوار کاری نیز در این مسابقات گنجانده شود.

رئیس جمهور ترکمنستان در سخنرانی خود به نکاتی نظیر پیشرفت ترکمنستان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت ترکمنستان در سالهای آینده با اتکا به جوانان خود جزو برترین های ورزش آسیا خواهد شد.رئیس المپیک آسیا نیز در پیرو صحبتهای رئیس جمهور ترکمنستان گفت ترکمنستان با ایجاد چنین امکاناتی در زمینه ورزش نظیر ورزشگاه المپیک خود قطعا میتواند به جایگاه خوبی در ورزش دست پیدا کند.

سعید طلایی مسئول روابط عمومی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و سید محمد توسلی رئیس انجمن والیبال در این مراسم حضور داشتند و با وزیر ورزش ترکمنستان و ریاست المپیک آسیا و سفیر ایران در ترکمنستان دیدار کردند.

605/601

کد خبر: 642653

وب گردی

وب گردی