یازدهمین شب آواز ایرانی با فاضل جمشیدی و نادر گلچین

یازدهمین شب اواز ایرانی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، در یازدهمین شب از سلسه برنامه های «شب آواز ایرانی»، فاضل جمشیدی خواننده آلبوم
بهار رؤیا، سخنرانی می کند.
فاضل جمشیدی متولد 1338 شهرری است. وی هم زمان با تحصیل در رشته جامعه شناسی، به فراگیری ردیف آوازی نزد نصرالله ناصح‌پور و کریم صالح عظیمی پرداخت. از مهم ترین فعالیت های فاضل جمشیدی می توان به معاونت اجرایی خانهٔ موسیقی و همکاری با گروه های صاحب نام موسیقی از جمله گروه های موسیقی درویش، همایون، همساز، نوای دل، وزیری، محجوبی، نیریز، صبا و همچنین ارکستر ملی اشاره کرد.

از مهم ترین قسمت های برنامهٔ شب آواز ایرانی که روز شنبه 25 اردیبهشت ماه، ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، می‌توان به حضور نادر گلچین، خواننده نام آشنای کشورمان و همچنین اجرای ساز و آواز هنرمندان دیگر اشاره کرد.

نادر گلچین از جمله خوانندگان دارای صدای خاص موسیقی ایرانی است که بسیاری از ترانه های او هنوز هم میان مردم و اهالی موسیقی زمزمه می شود. از جمله مهم ترین اثرهای او می‌توان به «یوسف گم گشته» و آلبوم های گریز، نفس باد صبا، زلف بنفشه و نیز همکاری با آهنگسازان و هنرمندان برجسته ای همچون استاد عباس خوشدل و استاد فریدون شهبازیان اشاره کرد.
در نشست ماهانه «شب آواز ایرانی» که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی و همچنین کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت.

یازدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری ، شنبه، 25 اردیبهشت ماه، ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
507502

کد خبر: 642816

وب گردی

وب گردی