جواد مددی: استقرار نمایشگاه کتاب در کنار حرم حضرت امام(ره) گام مثبت و ارزشمندی بود

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلام گفت: شانیت حرم حضرت امام(ره) این را اقتضا می کند که مباحث فرهنگی و دانشگاهی در اطراف آن و در شهر آفتاب مستقر شوند. همانطور که دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار، پژوهشکده امام خمینی(ره) و دانشگاه شاهد پیشتاز در این موضوع بوده اند.

جواد مددی، رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی با حضور در سالن دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب به ایسکانیوز گفت: خوشحال هستیم که بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب و در جوار ملکوتی حضرت امام(ره) راه اندازی شد. شانیت حرم حضرت امام(ره) این را اقتضا می کند که مباحث فرهنگی و دانشگاه در اطراف آن و در شهر آفتاب مستقر شوند. همانطور که دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار، پژوهشکده امام خمینی(ره) و دانشگاه شاهد پیشتاز در این موضوع بوده اند.

مددی افزود: همچنن استقرار نمایشگاه کتاب در کنار حرم حضرت امام زمینه ای برای شکل گیری یک بافت علمی و فرنگی در کنار آن را شروع خواهد کرد و این گام مثبتی بود که برداشته شد. در همین جا هم باید از وزارت ارشاد و شهرداری و تمامی دست اندرکارانی که نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه داشتند تشکر کنیم.
رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی درباره استقبال از نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به این موضوع که اولین سال است نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می شود اما خوشبختانه شاهد استقبال بیشتر ناشران و بازدیدکنندگان هستیم و امیدواریم که این استقبال زمینه ای برای رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور باشد.
او به مجوز انتشار 400 کتاب در یک سال دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال غرفه های دانشگاه آزاد اسلامی در یک جا متمرکز شده اند. حضور این تعداد واحد و استان نشان دهنده این است که دانشگاه آزاد در تولید علم و دانش همواره پیشرو بوده است. در مجموع به نظر می رسد که این تجمیع تمرکز واحد ها در یک سالن ارزنده باشد چراکه یک فضای سالم رقابتی در کنار باهم بودن و ایجاد همدلی ایجاد می شود.

مددی در ادامه به منویات مقام معظم رهبری برای تبدیل علم به دانش در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی که توجه به منویات رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است با برگزاری این نمایشگاه و نمایش دستاورد های علمی می تواند در این امر بسیار موفق ظاهر شود.

20101

کد خبر: 642817

وب گردی

وب گردی