خواستگاری  از دختران جهت اخاذی در فضای مجازی

 فردی که با جلب اعتماد زنان جوان در فضای مجازی و به بهانه خواستگاری از آنها ، اقدام به اخاذی می کرد با تلاش ماموران پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ شناسایی و دستگیر شد .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سرهنگ احمد جبار پور فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی آشنایی زن جوانی با مردی در فضای مجازی که خود را تحصیل کرده دانشگاه و مهندس معرفی کرده بود ، این امر باعث جلب اعتماد آن زن شده و کم کم این آشنایی به ملاقات های حضوری بین آنها تبدیل شد .
وی در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، افزود : پس از چندین جلسه ملاقات حضوری ، زن به پیشنهاد خواستگاری مرد جواب مثبت می دهد اما پس از مدتی متوجه می شود که خواستگارش متاهل است و از سوی او فریب خورده است .
این مقام انتظامی اظهار داشت : شرایط خواستگار موجب قطع ارتباط آن دو می شود اما پس از مدتی آن مرد با ارسال پیامک تهدید آمیز به زن اعلام می کند که اگر به خواسته های او عمل نکند تصاویر خصوصی او را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد .
سرهنگ جبارپور ادامه داد: پس ازارائه شکایت از طرف آن زن، ماموران پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ وارد عمل شده و با بکارگیری روش های علمی و شگردهای پلیسی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر اغفال زنان از طریق فضای مجازی اعتراف کرد .
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه فضای مجازی محیطی غیر واقعی است و افرادی که از نظر شخصیتی مشکل دارند اقدام به نشان دادن تصویر غیر واقعی ازخود کرده و با ارائه شخصیتی چند گانه مشکلات فراوانی را برای خود و دیگران ایجاد می کنند از کاربران این فضا خواست تا به هیچ عنوان به ظاهر دلفریب و غیر واقعی آن اعتماد نکنند تا دچار مشکل نشوند.

مزاحم تلگرامی در همدان دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق تلگرام برای شهروند همدانی مزاحمت ایجاد کرده بود،خبر داد.
سرهنگ اکبر امینی افزود: با مراجعه شهروند همدانی و در دست داشتن مرجوعه ای قضایی مبنی بر ایجاد مزاحمت و سلب آسایش، موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام انتظامی گفت: شاکی اظهار داشت بنده برای مسائل کاری در نمایشگاه شماره تلفن خود را به مراجعه کنندگان می دادم که پس از مدتی فردی ناشناس در پیام رسان تلگرام مزاحمم شد.
امینی گفت: طی تحقیقات بعمل آمده مشخص شد فردی با ساختن اکانت با شماره ای ناشناس مزاحم شاکی پرونده می شود و با اصرار نامبرده مبنی بر اتمام این مزاحمت ها بازهم به این کارهای خود ادامه می داده و موجبات سلب آسایش خانواده وی را فراهم کرده است.
او افزود: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم را شناسایی، دستگیر و تمامی دستگاه های دیجیتال وی را جمع آوری کردند.
امینی ادامه داد: متهم در رویارویی با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای و تطبیق آن با محتویات گوشی تلفن همراه ضبط شده صراحتا به بزه انتسابی اقرار و برای سیر مراحل قضایی به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.

شیوه های کلاهبرداری اینترنتی ، دستگاه های خودپرداز
رئیس پلیس فتا زنجان گفت : ارسال پیامک یکی از شیوه ای کلاهبرداری اینترنتی به شیوه های خاص و مهندسی اجتماعی است.
سرگرد جواد شعبانپور افزود: ارسال پیامک یکی از شیوه هایی است که کلاهبرداران با استفاده از شیوه های خاص و مهندسی اجتماعی(مثل برنده شدن در انواع قرعه کشی ها که امروزه خیلی شایع شده، درخواست کمک های مردمی، باعنوان هایی که مردم را تحت تاثیر قرار می دهد) سعی می کنند کاربر را به انجام خواسته هایشان که همان برداشت غیر مجاز از حساب بانکی است ترغیب کنند.
او گفت: اخیرا افراد کلاهبردار با استفاده از ساده لوحی و حس طمع کاربران، با ارسال پیامکی به شخص قربانی وی را برنده مبلغی یا جایزه ای از یک قرعه کشی بزرگ اعلام کرده و از وی درخواست می کند تا آدرس و تلفن خود را به همراه مشخصات کامل به شماره ای که اعلام می کنند، ارسال کند.
او گفت : فرد قربانی بعد از ارسال اطلاعات پیامی را دریافت می کند مبنی بر اینکه اطلاعات ارسالی شما با اطلاعات قرعه کشی همسان بوده و به منظور دریافت جایزه می بایست هزینه دریافت آن بصورت نقدی واریز شود و یا با ارسال رمز شارژ یکی از اپراتورهای تلفن همراه داخل ایران برای شماره شخصی که داده شده ، مراحل بعدی واگذاری جایزه آغازگردد. بعد ازارسال وجه افراد متوجه می شوندکه ازجایزه خبری نیست و به دام کلاهبرداران افتاده اند.

خودروی حامل البسه قاچاق میلیاردی به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی چایپاره استان آذربایجان غربی از کشف البسه قاچاق به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ کاظم حقی گفت: ماموران حین گشت زنی در محور چایپاره به خوی ، یک دستگاه خودروی سمند را به ظن حمل کالای قاچاق توقیف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از خودروی توقیفی ، دو هزار و 857 ثوب البسه خارجی قاچاق کشف شد ؛ برابر اعلام کارشناسان مربوطه ، ارزش کالاهای مکشوفه، یک میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان چایپاره افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی ، تحویل مقامات قضائی شد.

کشف یک میلیارد و 800 میلیون ریال کالای قاچاق در یزد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه تریلی بنز یک محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال را کشف کردند.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهیدمدنی این استان در بازرسی از یک دستگاه تریلی بنز که از جنوب کشور عازم پایتخت بود بیش از هفت هزار قلم انواع کالای قاچاق را کشف و سه متهم را نیز دستگیر کردند.
او، ارزش برآورد شده این محموله کشف شده را یک میلیارد و 800 میلیون ریال بیان کرد و گفت: این کالاها شامل؛ پوشاک، موادخوراکی، تلفن همراه و لوازم آرایشی و بهداشتی است که تحویل گمرک استان شد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه متهمان این پرونده به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند ادامه داد: قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می کند که پلیس در راه مبارزه با این معضل از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

توقیف محموله یک میلیارد و 200 میلیون ریالی کالای قاچاق
جانشین انتظامی استان بوشهر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان 'عسلویه' خبر داد.
سرهنگ علیرضا رزمی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید 'مصطفی خمینی' شهرستان عسلویه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در 24 ساعت گذشته با کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی بندر عباس به بوشهر به یک دستگاه خودرو کامیون مظنون شدند و آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی، گفت: با متوقف کردن کامیون و بازرسی از آن، 20دستگاه تلویزیون ال ای دی، 16 دستگاه لباسشویی، 6 دستگاه ماشین ظرفشویی، 10دستگاه مخلوط کن، 10دستگاه جارو برقی، 26دستگاه اتو بخار، چهار دستگاه آسیاب برقی، 12 دستگاه خردکن برقی، دو دستگاه چرخ گوشت، چهار دستگاه گوشت کوب، چهار دستگاه مایکروویو و چهار دستگاه همزن برقی را فاقد هر گونه مدارک گمرکی، کشف کردند.
رزمی با اشاره به ارزش برآورد شده یک میلیارد و 200میلیون ریالی این محموله گفت: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی منتقل شد.
20103

کد خبر: 642838

وب گردی

وب گردی