مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی: پیش‌بینی گرد و خاک در شرق و جنوب کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وقوع پدیده گرد و خاک در برخی مناطق نیمه شرقی و جنوب کشور طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفت: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر بارش‌های رگباری همراه با وزش باد در شمال شرق، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، جنوب غرب، ارتفاعات مرکزیط و با شدت کمتر در بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور طی امروز (دوشنبه 20 اردیبهشت) است.

او با بیان اینکه طی روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت، در بیشتر استان‌های کشور به جز مناطقی از جنوب شرق و جنوب، رگبار باران در پاره‌ای مناطق همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود،افزود: انتظار می‌رود شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی البرز، شمال شرق، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور باشد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 22 اردیبهشت، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد در دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق، شرق و برخی مناطق غرب، مرکز و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در برخی مناطق نیمه شرقی و جنوب کشور به دلیل وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

او در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت، نیمه‌ابری، بتدریج ابری، در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، گاهی تگرگ با حداکثر و حداقل دمای 27 و 14 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 22 اردیبهشت، ابری، در بعضی ساعات بارش باران، همراه با وزش باد، اوایل شب کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 25 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

20103

کد خبر: 642852

وب گردی

وب گردی