مرمت تندیس زکریای رازی و شاگردان  در میدان رازی

شهردار منطقه 11 تهران گفت: بهسازی هسته مرکزی میدان رازی (گمرک) در 2 فاز با مرمت تندیس زکریای رازی و شاگردان وی ، نوسازی آب نما ، نورپردازی احجا م، بهسازی جداره ها و حذف زوائد فیزیکی آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز نصرالله آبادیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی میدان رازی و قرار گیری در راسته تجاری و بورس موتور سیکلت ،دوچرخه و البسه نظامی ؛ اهمیت کارکردی این میدان برای اتصال و دسترسی به جنوب تهران و نیز خیابان های مولوی ، راه آهن و ...را حائز اهمیت دانست و افزود: بهسازی و زیبایی منظر و المان های شهر از اولویت های مدیریت شهری هستند که با توجه به ویژگی های جغرافیایی ، تاریخی ،هنری و معماری هر پروژه با روش های تخصصی و زیبایی شناختی در منظر شهری نسبت به بهسازی و مرمت آن ها اقدام می شود.

آبادیان گفت: بهسازی هسته مرکزی میدان رازی (گمرک) از سوی اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در 2 فاز آغاز شده است که در مرحله اول تندیس زکریای رازی و 4 شاگرد وی مرمت و پتینه کاری شدند.همچنین آب بندی استخر آب نما و تعمیر و مرمت لبه ها و سازه های بتونی آب نما به پایان رسیده و دور تا دور هسته مرکزی میدان نرده های تزئینی نصب شد.

به گفته شهردار منطقه 11 نورپردازی میدان با تمرکز بر روی المان های موجود در هسته مرکزی انجام شده وجمع آوری آب نمای فرسوده و قدیمی ،طراحی و احداث آب نما با استفاده از سیستم های جدید نازل طی 6 ماهه اول سال به پایان خواهد رسید.

او همچنین به تشریح برنامه های فاز دوم بهسازی میدان رازی پرداخت و گفت: در 6 ماهه دوم سال جاری بهسازی جداره های ارزشمند پیسرامون میدان و حذف زوائد فیزیکی از جداره های اطراف انجام خواهد شد.

میدان رازی (گمرک) در خیابان کارگر جنوبی و محدوده شهرداری منطقه 11 تهران قرار دارد و از سمت شرق با خیابان مولوی ،از سمت غرب با خیابان هلال احمر و رباط کریم ارتباط دارد.تندیس زکریای رازی اولین مجسمه ای است که بعد از انقلاب اسلامی ایران در این میدان نصب شد. سازنده این مجسمه استاد علی قهاری کرمانی است.

105105

کد خبر: 642857

وب گردی

وب گردی