احسانی: ده سال است در کاراته ثبات نداریم/ تکرار قهرمانی جهان کار مشکلی است!

علیرضا احسانی پیشکسوت کاراته از نبود ثبات ده ساله در کاراته یاد کرد و گفت: تکرار قهرمانی در جهانی اتریش کار مشکلی است.

علیرضا احسانی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص رقابت های جهانی اتریش گفت: تکرار قهرمانی بسیار مشکل است، در نظر داشته باشید در کومیته تیمی مسابقات جهانی دوره قبل قهرمان شدیم، بدست آوردن همیشه با اشتیاق و انگیزه همراه، اماحفظ آن کار مشکلی است. برای حفظ در ماهیت دفاعی قرار می گیریم و برای کسب، موقعیت هجومی داریم این مساله سبب می شود کار دشواری در جهانی اتریش پیش رو داشته باشیم.
وی تصریح کرد: حفظ وارتقا دور از دسترس نیست، بطور مثال انگلیس ۶ الی۷ سال متوالی قهرمانی جهان راحفظ کرد، امیدوارم کادر فنی ضمن اینکه تلاش دیگر کشور ها را فراموش نکنند با برنامه ریزی بتوانند به این مهم دست یابند.
احسانی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به انتخابات این فدراسیون گفت: تا زمانی که وزارت ورزش اسامی کاندیدا ها را اعلام نکرده، فعالیت انتخاباتی صورت نمی گیرد و جامعه کاراته به شور انتخاباتی نمی رسد، کاراته بعنوان دارنده قوی ترین نفرات مدیریتی شاخص در فدراسیون های مختلف و ادارات سراسر کشور در واقع جایگاه عالی مدیریتی ویژه ای دارد.
وی تصریح کرد: تعدد مدیران توانمند و با نفوذ سبب شده تا کاراته حاشیه های فراوان داشته باشد، کنترل این تعداد فرد موفق بسیار مشکل است.ثبات مدیریتی مهم ترین چیزیست که ده سالست در کاراته نداریم!
احسانی در همین راستا عنوان کرد: برای برون رفت از عدم ثبات مدیریتی ضمن لزوم حمایت وزارت از مدیر منتخب، جامعه کاراته باید به یک تفاهم کلی دست یابد و کسی را انتخاب کند که جامع الشرایط باشد و بتواند یک وحدت رویه بلند مدت با احترام به حقوق متقابل افراد ایجاد کند.
وی در ادامه از شکاف عمیق بین نفرات اول با نفرات دوم وسوم یاد کرد وافزود: انتخابی بزرگسالان هم از نظر سطح فنی مطلوب بود هم از نظر روانی، چرا که با ورود آزاد مدعیان ارزیابی خوبی از ملی پوشان بدست آمد و آنها با اقتدار حضور یافتند، اما یک نکته مهم را نباید از نظر دور داشت وآن فاصله زیاد نفرات اول با نفرات دوم و سوم است که اصلا خوب نیست، باید با برنامه ریزی این اختلاف سطح را از بین ببریم و نفرات دوم وسوم آماده ای داشته باشیم، این برنامه نیاز مبرم آینده کاراته است.
وی در نهایت به تیم ملی بانوان اشاره کرد و گفت: بانوان شاید به اندازه آقایان قدمت تاریخی نداشته باشند، اما فراموش نکنیم بانوان ما هم مدال آور بودند و برای رسیدن به دستاوردهای پایدار باید مربیان بانو به سمینار ها و برنامه های فنی بین المللی اعزام شوند تا بخش بانوان از لحاظ فنی با مشکلی مواجه نشود.

606/601

کد خبر: 642956

وب گردی

وب گردی