لاریجانی: وزرات خارجه فضاحت حکمرانان آمریکایی را به دیوان لاهه بکشاند

رییس مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه خواست که فضاحت حکمرانان آمریکایی در توقیف دو میلیارد دلار اموال ایران را به دیوان بین المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ایرانیان دفاع کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز سه شنبه مجلس به راهزنی آمریکا در دستبرد به اموال ایران اشاره کرد و اظهارداشت: این اقدام که خلاف همه قواعد بین المللی و شبیه دزدان سرگردنه است و با پررویی و سبک سری چنین کاری را انجام داده اند و عجیب تر آن است که حتی وقتی با قوانین داخلی آمریکا هم چنین اقدامی میسر نبود در کنگره مصوبه ای فقط برای این پرونده تصویب کردند.
وی افزود: این هم مدل قانونگذاری در دمکراسی آمریکایی است که قانون را در مسیر تباهی خویش به قواعد ظالمانه بدل کردند.
عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: نباید این گستاخی آمریکا را بی پاسخ گذاشت و باید وزارت امور خارجه این فضاحت حکمرانان آمریکایی را به دیوان بین المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع کند و از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم می خواهم موضوع را با جدیت دنبال کند.
لاریجانی همچنین با تبریک میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز پاسدار و جانباز افزود: امام حسین (ع) در دوران جوانی در جنگ های صفین و نهروان حضور داشت و مردم را به شرکت در جنگ ترغیب کرد و او بود که در جنگ صفین در گرفتن مسیر آب از دست دشمنانان نقش داشت تا جایی که امام علی (ع) گفت این نخستین پیروزی است که به برکت حسین به دست آمد.
وی یادآور شد: امام حسین (ع) در دوران امامت برادراش امام حسن (ع) به طور کامل از سیاست وی دفاع کرد و به صلح امام حسن (ع) وفادار بود تا جایی که در برابر خواست های مکرر مردم عراق برای آمدن آن حضرت به کوفه حتی پس از شهادت برادرش حاضر به قبول رای آنان نشد و فرمود تا وقتی که معاویه زنده است نباید دست به اقدامی زد.
نماینده مردم قم در مجلس همچنین گفت: یعنی امام حسین (ع) در فاصله 10 سال به خاطره پیمان امام حسن (ع) حکومت معاویه را تحمل کرد و وقتی معاویه اقدام به گرفتن بیعت برای یزید کرد و با روی کار آمدن یزید نهضت حسینی آغاز شد که الگوی همه نهضت های آزادی بخش اسلامی در همه ادوار مختلف شد.
وی ادامه داد: شاید تعبیر امام علی (ع) درباره او که وی را الگوی حق نامید از این جهت مورد نظر بوده است که حرکت در عالم اسلام در مبارزه با مستکبرین با تاسی به قیام آن حضرت جان می گیرد و این غیرت مجاهدانه و وفای به عهد را مقایسه کند با خصلت برخی از حاکمان کشورهای اسلامی و بدعهدی مستکبرین تا دور افتادگی جهان امروز از حق طلبی را به خوبی درک کنیم.
رییس قوه مقننه افزود: پاسداران چنین شخصیتی را نماد سبک زندگی خویش قرار دادند و چهار دهه بعد از انقلاب با عزت مجاهدانه زیستند و سرافرازی به ملت هدیه کردند.
لاریجانی تصریح کرد که چه در بحران های داخلی پس از انقلاب و چه در دفاع مقدس پاسداران غیور و شجاع با همت و جلال حسینی از عظمت انقلاب صیانت کردند و جانبازان صبور که شهدای زنده محسوب می شوند راه حضرت ابوالفضل (ع) را طی کردند.
وی یادآور شد: قافله مقدس شهادت همچنان در اردوگاه دوستان خدا و پاسدارن غیرتمند راه حسینی را طی می کند و خود را در بند مرزهای جغرافیایی نکرده است. امروز دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مبارزه با ستم پیشگان تکفیری را وظیفه جهادی خود تلقی کرده و در چند روز گذشته شهدای پاسدار مازندران شعله های تعشق حسینی را افزون کرده اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تروریست های ناجوانمرد در هنگام آتش بس در سوریه دست به جنایت زدند که به نظر می رسد طراحی آتش بس و ساماندهی ارسال سلاح به سوریه که اخیرا یک کشتی سلاح از سوی اروپا به سوریه ارسال شد نشانگر نقشه ای بود که بتواند در مذاکرات زوری و صوری دست آورد بیشتری براتی خود فراهم کنند.
لاریجانی اظهار داشت: برای غرب و آمریکا چیزی از این نکبت بارتر نیست که در حالی که از دست داعش و جبهه النصره به فغان آمده اند برای بهره برداری تاکتیکی کشتی سلاح به سوریه ارسال کنند اما مطمئن باشند این سلاح ها در آینده در دست تروریست ها به سوی خودشان سرازیر خواهد شد و این سنت الهی است که خداوند پاسخ ظالمان را در دنیال می دهد.
وی یاد دلیر مردان شجاع پاسدار در این مبارزه مقدس را گرامیداشت و به روان شهدای عزیز پاسدار درود فرستاد.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام روابط عمومی سپاه کربلا مازندران، محمد بلباسی از قائمشهر ، علی جمشیدی از نور ، رضا حاجی زاده از آمل ، حسن رجایی فر و سید رضا طاهر از بابل ، سیدجواد اسدی و محمود دادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود ، علیرضا بربری از بابلسر ، علی عابدینی از فریدونکنار ، حسین مشتاقی از نکا ، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر 13 مدافع حرم بودند که اخیرا در سوریه به شهادت رسیدند.

202/201

کد خبر: 642963

وب گردی

وب گردی