فدوی: آمریکا دست از پا خطا کند، ناوهایشان را غرق می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ۲۴ ساعته، شناور‌ها و توانمندی‌های آمریکایی‌ها را در منطقه رصد می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز،دریادار پاسدار علی فدوی با بیان این‌که «خلیج فارس و تنگه هرمز اصلیترین و راهبردی‌ترین نقطه جهان است» افزود: همه اطراف این مناطق را کشورهای مسلمان تشکیل می‌دهند و ایران بیش از دیگر کشور‌ها در این مناطق مرز دارد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران در این مناطق نقش خاص و مهم‌تر از دیگر کشور‌ها دارد. مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان علاوه بر آب‌های سرزمینی، ‌ آب‌های بین‌المللی هم دارد؛ بنابراین دیگر کشور‌ها هم در این آب‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به این‌که «آمریکایی‌ها منافع زیادی در این منطقه دارند» افزود: شیطان بزرگ سعی کرده هم پیمانان منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای هم در این آب‌ها داشته باشد؛ بنابراین آرایش نظامی آن‌ها آرایش طبیعی نیست. اکنون حدود ۶۰ فروند شناور نظامی بیگانه که بیشترین آن‌ها آمریکایی و همچنین فرانسوی و انگلیسی هستند در این مناطق حضور دارند.

وی با اشاره به این‌که «عبور از آب‌های سرزمین مقرراتی دارد» گفت: با توجه به این‌که مصداق عبور بی‌ضرر آمریکایی‌ها در آب‌های سرزمینی ما وجود ندارد سالهاست آن‌ها از آب‌های سرزمین ما عبور نمی‌کنند. به آن‌ها اعلام کردیم حضور شما در خلیج فارس شر مطلق است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: از سال ۹۴ به آمریکای‌ها اعلام کردیم کسانی که در خلیج فارس حضور دارند باید به زبان فارسی مسلط باشند به همین علت تقریباً در همه ناوهای آمریکایی افراد فارسی زبان حضور دارند. در ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی در ۲۲ دی ۹۴ بسیاری از مکالمات میان ما و آن‌ها به زبان فارسی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ماجرای ورود آن‌ها به آب‌های سرزمینی ما تکرار نشد گفت: در دو شناوری که این ملوانان حضور داشتند آمریکایی‌ها به عمد وارد آب‌های سرزمین ماه نشده بودند بلکه خداوند آن‌ها را به آب‌های ما کشاند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکای‌ها از نظر هوایی، شیطنت‌هایی را انجام می‌دهند گفت:‌ همان طور که اعمال حاکمیت ما در آب‌های سرزمینی ما انجام می‌شود آن‌ها باید بدانند اگر نیروی هوا فضای دریایی سپاه‌ همان اعمال حاکمیت را که در دریا انجام داریم در فضای هوایی خلیج فارس هم انجام دهند آن وقت وضعیت آمریکایی‌ها بسیار حقارت آمیز‌تر از ۲۲ دی ۹۴ می‌شود.

دریادار فدوی تاکید کرد: آن‌ها باید مراقب باشند که مبادا هواپیما‌ها و پهپاد‌های آن‌ها در فضای سرزمینی هوایی ما حضور یابند و باتوجه به اینکه عبور آن‌ها را از فضای هوایی کشورمان مصداق عبور بی‌ضرر نمی‌دانیم اعمال حاکمیت خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکایی‌ها در مورد رزمایش‌های دریایی ایران در منطقه خلیج فارس حساس هستند گفت: به قول امام راحل «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

وی با بیان اینکه مسؤلان آمریکایی باید فهم خود را نسبت به ایران اصلاح کنند گفت: البته از نظر اجرایی فهم آمریکایی‌ها نسبت به منطقه، درست و واقعی است.

دریادار فدوی با اشاره به اینکه بیش از ۲۸ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد افزود: طرف ما در دریا در یک و نیم سال پایانی جنگ، فقط آمریکایی‌ها بودند.

وی ادامه داد: در اینکه تهدید و دشمنی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی نه تنها کوچک‌ترین افولی نیافت بلکه هر روز افزایش یافته، کسی شکی ندارد در حالی که این قید برقرار است آن‌ها در این سال‌ها نتوانستند نگاه چپ به ایران کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اشتون کار‌تر وزیر دفاع آمریکا در حدود ۲۰ روز پیش در مصاحبه‌ای گفت «ما با متحدان منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای در پی آن هستیم که با استقرار توانمندی‌های خود توان بازدارنده در برابر ایران درست کنیم».

دریادار فدوی افزود: این نشان دهنده تصویر آمریکایی‌ها از منطقه و انقلاب اسلامی و این معادله میان ما و آمریکایی‌ها سال‌ها برقرار است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در پی ایجاد توانمندی بازدارنده در مقابل ایران هستند گفت: آن‌ها باور دارند که ایران توان بازدارندگی دارد و قادر است که اگر اقدامی علیه ایران شود ضرر آن برای اقدام کننده از نفع آن بسیار بیشتر است.

دریادار فدوی افزود: آمریکایی‌ها ایران را صاحب توانمندی می‌بینند که برای جلوگیری از آن ناچار به ایجاد توانمندی بازدارنده هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در حال ایجاد تغییراتی در منطقه هستند گفت: آن‌ها می‌خواستند تکخور منافع منطقه باشند اما در زمان اوباما فهمیدند قادر نیستند شرایطی را فراهم کنند که فقط آن‌ها از منافع منطقه بهره‌مند شوند و به این نتیجه رسیدند که باید در این منافع، دیگران را شریک کنند و در ازای آن از توانمندی آن‌ها استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: کشورهای منطقه اعمال حاکمیت کامل ندارند بنابراین به اجبار با آمریکایی‌ها شریک و همپیمان شدند و کشورهای فرامنطقه‌ای هم بعضی به اختیار و برخی به اجبار با آن‌ها همکاری می‌کنند.

دریادار فدوی گفت: آینده دنیا وابسته به خلیج فارس است زیرا انرژی آینده جهان در آن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها اطمینان دارند که اگر دست از پا خطا کنند ناوهای آن‌ها در خلیج فارس، ‌ تنگه هرمز و دریای عمان غرق می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود درباره گشت‌های دریایی مشترک در خلیج فارس با بیان اینکه این طرح هنوز عملیاتی نشده است افزود: هیچ شناوری از کشور‌های فرامنطقه‌ای در منطقه وجود ندارد که در چرخه منظم یا در منطقه مشخصی گشت دریایی را انجام دهد.

وی افزود: اکنون فقط آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها این نقش را بر عهد دارند.

دریادار فدوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا دیگران را هم در این موضوع دخالت دهند ادامه داد: زیاد شدن و تعدد بازیگران منطقه به ضرر آمریکایی هاست زیرا وقتی این بازیگران، زیاد شوند کنترل منطقه از دست آمریکایی‌ها خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع می‌تواند برای آمریکایی‌ها و هم پیمانانش خطراتی را به وجود بیاورد افزود: این یکی از اشتباهاتی است که آمریکایی‌ها در حال دچار شدن به آن هستند.

دریادار فدوی گفت: در دوران دفاع مقدس ۵۴ کشور علیه جمهوری اسلامی ایران رسماً می‌جنگیدند و فقط ۲ کشور سوریه و کره شمالی به نوعی در کنار ما بودند.

وی افزود: طرف مقابل انقلاب اسلامی همه دنیا بود که نوک فلش آن عراقی‌ها و در انتها آمریکایی‌ها و شوروی و بقیه هم پیمانانشان بودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این وضعیت سال‌های طولانی برقرار است و هر چه جلو‌تر رفتند بیشتر به این اطمینان رسیدند که نمی‌توانند در برابر انقلاب اسلامی به قدرتی که می‌خواهند برسند.

دریادار فدوی با اشاره به اینکه امسال رزمایش‌های زیادی برگزار خواهیم کرد افزود: در هر سال تعداد بسیار زیادی تمرینات، رزمایش‌های منطقه‌ای، نیرویی و حداقل یک یا ۲ رزمایش با عنوان قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء (ص) داریم که فرمانده یکی از رزمایش‌ها فرمانده کل سپاه است و همه‌ی نیروهای مسلح در آن نقش دارند.

وی اضافه کرد: پارسال این رزمایش‌ها انجام شد که برخی‌ها اعلام و برخی‌ها اعلام نشد و امسال هم طبق‌ همان روال برگزار می‌شود.

دریادار فدوی گفت: رزمایش‌ها نقش چند گانه‌ای از جمله آمادگی و آزمایش سلاح‌های جدید دارند.

وی افزود: از اول فروردین سال ۱۳۶۶ با آمریکایی‌ها در دریا رویارویی داشتیم و اکنون ۲۹ سال از زمان گذشته است و قطعاً آن‌ها سال‌های ۶۶ و ۶۷ را هیچ وقت از یاد نمی‌برند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در آن سال‌ها روالی میان ما و آمریکایی‌ها به وجود آمد که ادبیات نظامی دنیا را تغییر داد.

دریادار فدوی با بیان اینکه شروع کننده این تغییر آمریکایی‌ها بودند، افزود: توان و جنگ نامتقارن در سال‌های ۶۶ و ۶۷ به وجود آمد و مصیبت‌هایی به آن‌ها در خلیج فارس وارد شد که اثر آن تبدیل به یک تصویر از یک قدرت باز دارنده توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد‌: پس از جنگ هم آتش بس در خلیج فارس اتفاق نیفتاد و در این منطقه هیچ‌گاه شرایط عادی به وجود نیامد و آمریکایی‌ها هر روز در همه جای منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به هر طرف که نگاه می‌کنند ما را می‌بینند.

دریادار فدوی اضافه کرد: این تصویر کاملی را از توان نیروهای انقلاب اسلامی در آمریکا‌ها به وجود آورده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: هر چه طرف برای خود قدرت و اُبهت قائل باشد آسیب پذیری او بیشتر است و آمریکایی‌ها به آسیب پذیری خود در برابر قایق‌های تندروی ما آگاه هستند.

دریادار فدوی افزود: در سال ۶۶ زمانی که نیروی دریایی سپاه کمتر از سه ماه بود که وارد دریا شده بود یک مقام پنتاگون گفت «ناوهای اعزامی ما به خلیج فارس نه تنها قادر نیستند مأموریت‌های محوله را انجام دهند بلکه حتی قادر نیستند از خود در برابر قایق‌های تندرو سپاه دفاع کنند».

وی گفت: آمریکایی‌ها ۸۶ ناو جنگی در سال ۶۶ در منطقه داشتند در حالی که اکنون فقط کمتر از ۶۰ ناو در منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۰ ناو متعلق به آمریکاست و بیش از نصف آن شناور پشتیبانی و نه جنگی است.

دریادار فدوی افزود: ‌ هیچکدام از سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات الکترونیکی که بر روی ناو‌ها دارند علیه قایق‌های تندرو کارآیی ندارد و آن‌ها مجبور به استفاده از سلاح‌های ابتدایی مانند تیربار‌ها هستند.

وی با بیان اینکه آنچه که در رزمایش‌ها اعلام می‌کنیم گوشه‌ای از توانمندی‌های کمی و کیفی ماست، گفت: از نخستین رزمایش پیامبر اعظم (ص) تا کنون در هر رزمایش یکی از توانمندی‌های خود را نشان دادیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در پنجمین رزمایش پیامبراعظم (ص) سلاح موشکی زیرآبی را معرفی کردیم که در هیچ رزمایشی در جهان به میزان آن انعکاس خبری پیدا نکرد و همه مقامات آمریکایی درباره آن صحبت کردند.

دریادار فدوی درباره شهرهای موشکی دریایی سپاه هم گفت: با توجه به تجربه جنگ تحمیلی طبیعی بود که در برابر قدرت و توانمندی‌های نظامی آمریکایی‌ها از پدافند غیر عامل استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سراسر منطقه خلیج فارس کوه‌های بسیار بلند و سواحل عالی بر‌ای ایجاد استحکامات خیلی مفصل پدافند غیر عامل وجود دارد ادامه داد: مهندسان نیروی دریایی سپاه از سال ۷۱ و ۷۲ در زمانی که هیچ مجموعه‌ای قدرت و توان حفر تونل نداشت در قالب مؤسسه و گروه «حرا» که شهرت جهانی و رکورد حفر تونل را در جهان دارد فعالیتشان را آغاز کردند‌ همان گونه که این روال در هوافضای سپاه وجود دارد و قسمتی از شهرک‌های زمینی موشکی نشان داده شد.

دریادار فدوی افزود: این روال سال‌های طولانی است که در مجموعه‌های موشکی نیروی دریایی سپاه، موشک‌های ساحل به دریا و مجموعه شناوری ما برقرار است.

وی گفت: شاید در آینده ما هم نشان دهیم که شناورهای ما به جای اینکه در کنار اسکله‌ها از ساحل خارج شوند از تونل‌های آبی و دریایی به طرف آمریکایی‌ها خارج شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: اطمینان داشته باشید هیچ توانمندی نمی‌تواند در این تونل‌ها پیش از درگیری به شناورهای ما آسیبی برساند.

دریادار فدوی ادامه داد: تا کنون تصویری در این زمینه پخش نکردیم اما اگر مصلحت باشد در آینده تصاویر آن نشان داده می‌شود.

وی درباره دستاوردهای جدید نظامی ایران در دریا گفت: قول داده بودیم در پایان برنامه پنجم توسعه به جای سرعت شناور تندر رو خودمان را از ۶۰ نات به حدود ۸۰ نات برسانیم.

دریادار فدوی افزود: در اواخر زمستان آزمایشات کاملی را در سرعت ۸۰ نات انجام دادیم و در مرحله بعد شناورهای با این سرعت را به صورت انبوه تولید می‌کنیم و امیدواریم در برنامه ششم توسعه این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ‌سرعت ۳۵ نات و بالا‌تر از آن برای نیروی دریایی جهان، رویا محسوب می‌شود، گفت: حداکثر سرعت ناوهای آمریکا ۳۱ نات است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه صرف سرعت، ملاک نیست افزود: سرعت در شناورهای مسابقه‌ای جهان بیش از ۱۰۰ نات هم است اما این سرعت زمانی مفهوم پیدا می‌کند که شناور، نظامی و دارای تجهیزات باشد و بتواند شلیک کند.

دریادار فدوی اضافه کرد: مورد تهاجم قرار دادن شناورهای با سرعت بالا بسیار متفاوت است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان سخنان خود درباره روز پاسدار و گرامیداشت آن گفت: امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام است و این موضوع اتفاقی نبود که امام راحل روز میلاد ایشان را روز پاسدار قرار دادند.

وی افزود: پاسدار یعنی اینکه مقتدای شخص در دل، زبان و در عمل، امام حسین (ع) است.

دریادار فدوی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار پاسدار که از بهترین‌های کشور بودند شهید شدند اضافه کرد: این موضوع به لباس پاسدار تقدس می‌دهد.

وی افزود: شهیدان مجاهد فی سبیل الله شدند و ثمره آن آرامش و امنیت فعلی مردم است.

202/201

کد خبر: 643125

وب گردی

وب گردی