ظرفیت تولید ال پی جی صد 2 برابر می شود/ افزایش ظرفیت صادرات ال پی جی به 5 میلیون تن

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با بیان اینکه تا سال 2018 تولید ال پی جی رضد صد در صدی پیدا می کند، اعلام کرد: ظرفیت صادرات ال پی جی ایران با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی به سالانه پنج میلیون تن می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی براتی امروز (سه شنبه) و در همایش بین المللی آرگوس که در محل هتل اسپیناس برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: تولید ال پی جی ایران تا سال ٢٠١٨ شاهد افزایش صد درصدی خواهد بود و این مقدار را می توانیم با پایانه های صادراتی موجود به بازارهای هدف صادر کنیم.

وی افزود: در صورت ادامه افزایش تولید، ساخت پایانه های جدید صادرات ال پی جی از جمله برنامه های صنعت نفت کشور خواهد بود و این حوزه ظرفیت بالا و سوددهی مناسبی برای شرکتهای سرمایه گذار بخش خصوصی دارد.

براتی با بیان این که برخورداری از ذخایر بالای گاز و در عین حال حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی در بازار رقابت دارد، تاکید کرد: حجم تولید ال پی جی از سال ٢٠١٠ تا سال ٢٠١٦ شاهد افزایش ٧٠ درصدی بوده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران ادامه داد: هم اکنون ٤٠ درصد از ال پی جی جهان از طریق پالایشگاههای نفت، ٣٥ درصد از طریق پالایشگاههای گاز و بقیه از محل گازهای همراه تولید می شود.

وی با بیان این که هم اکنون حجم تولید و صادرات ال پی جی تولیدی در مجتمع گاز پارس جنوبی به مرز ٣ هزار تن رسیده است، تصریح کرد: با راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ٧٠٠ هزار تن به ظرفیت تولید ال پی جی ایران اضافه می شود.

براتی در ادامه به برنامه این شرکت برای افزایش کیفیت ال پی جی تولید ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانسته ایم مقدار گوگرد موجود در محصولمان را به سطح استاندارد جهانی برسانیم.

وی گفت: برای دستیابی به محصولی با کیفیت، از فناوریهای نوین و همکاری شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بهره گرفته ایم که این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات تولیدی ایران شده است.

به گفته براتی، با افزایش کیفیت محصول تولیدی، امکان گسترش بازارهای موجود ایران فراهم شده است و افزون بر بازار خاورمیانه می توانیم به دیگر مناطق جهان نیز صادرات داشته باشیم.

شرکتهای بزرگ و فعال حوزه ال پی جی جهان از ٦٥ کشور از جمله استرالیا، انگلیس، هلند، نیوزلند، هند، پاکستان و... برای نخستین بار به منظور حضور در همایش بین المللی ال پی جی که هر ساله از سوی موسسه آرگوس (ARGUS) برگزار می شود، در تهران گردهم آمده اند.

این همایش، فعالان بازار منطقه و جهان را گردهم آورده تا درک اساسی از جریانهای کنونی بازار را به دست آورند و با یکدیگر ارتباطات تجاری ایجاد کنند. این همایش که با توجه ویژه به چالشها و نیازهای صنعتی برگزار شده است، عناوینی را پوشش می دهد که برای فعالان بازار اولویت بندی شده تا با در نظر گرفتن بهره وری، تجارت این محصول را گسترش دهند.

افزون بر موارد یادشده، در این همایش گروهی از متخصصان حوزه ال پی جی و تجارت جهانی این محصول، بررسیهای موردی را به اشتراک می گذارند و در حوزه های مختلف اطلاعاتی را در قالب سخنرانی و برگزاری پنل ارائه می کنند.

همایش بین المللی آرگوس که از روز گذشته (٢٠ اردیبهشت ماه) در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرده است، عصر امروز (سه شنبه، ٢١ اردیبهشت ماه) به کار خود پایان می دهد.

402/601

کد خبر: 643151

وب گردی

وب گردی