رضا داوری اردکانی: برگزاری نمایشگاه کتاب مراسم احترام به علم است

رئیس فرهنگستان علوم ایران در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه کتاب مراسم احترام به علم است و طبیعی است که هر جامعه‌ای به این مراسم نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا داوری اردکانی با بیان اینکه نمی‌شود فقط در تصورات خود علم را محترم دانست، افزود: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا علم در جامعه معرفی شود و زمانی که این اتفاق رخ داد باید به آن احترام گذاشت.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب فقط برای فروش کتاب نیست بلکه مراسمی است که در آن اهمیت کتاب نشان داده می‌‌شود، به خصوص در جامعه‌ای که کتاب خواندن خیلی رواج و توسعه دارد.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه با اشاره به استقبال گسترده جوانان از نمایشگاه کتاب عنوان کرد: این نمایشگاه به مردم، خصوصا جوانان تذکر می‌‌دهد تا مطالعه داشته باشند و انس و الفت بیشتری با کتاب برقرار کنند. به نظر من حتی اگر این افراد کتاب هم خریداری نکنند، حضورشان در نمایشگاه کتاب مغتنم است و به آنها نشان می‌‌دهد که کتاب چه پایگاه و اهمیتی درجامعه دارد.

داوری اردکانی یادآور شد: دسترسی به کتاب برای فردی که اهل مطالعه و کتابخوانی است، کار سختی نیست مساله اصلی این است که طالب کتاب کم است که امیدواریم به مرور در این موضع بهبود پیدا کند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

507502

کد خبر: 643157

وب گردی

وب گردی