تولید گاز عراق به 6 هزار میلیون فوت مکعب در روز رسید

معاون صنایع گاز وزارت نفت عراق اعلام کرد که تولید میعانات گازی این کشور به روزانه بیش از 6 هزار میلیون فوت مکعب رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری السومریه، حامد یونس امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر افزود: تولید ملی گاز عراق به کمک سرمایه گذاری های انجام شده در این صنعت افزایش یافته و عراق روزانه هم اکنون یک هزار و 100 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی خشک و 5 هزار میلیون فوت مکعب گاز مایع تولید می کند.

وی گفت: در سال های گذشته سرمایه گذاری های بهینه ای در صنعت گاز عراق صورت گرفته است و این سرمایه گذاری ها بدون تردید در اقتصاد و صنعت عراق تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

یونس افزود: چالش های امنیتی و اقتصادی هرگز نمی تواند مانعی بر سر اهدافی که صنعت نفت و گاز عراق برای تحقق آن در نظر گرفته شده ایجاد کند.

وی در پایان افزود: عراق می تواند اضافه تولیدات گاز خود را به خارج صادر کند.

بر اساس ارزیابی های به عمل آمده میزان ذخایر گاز عراق 112 تریلیون فوت مکعب برآورد شده است؛ اما روزانه 700 میلیون فوت مکعب گاز به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب به هدر می رود.

شایان ذکر است بر اساس آمارها ایران نیز با داشتن 34 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی، 18.2 درصد از کل ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد. ایران هم اکنون روزانه 600 میلیون متر مکعب گاز تولید می کند. عراق در جایگاه یازدهم کشورهای دارای گاز طبیعی در جهان است.

402/601

کد خبر: 643279

وب گردی

وب گردی