الینا 6 ساله در بیمارستان  به کما رفت/اعزام تیم ویژه وزارت بهداشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره به کما رفتن "الینا فروتن" پس از عمل جراحی لوزه در یکی از بیمارستان‌های گرگان توضیح داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد حسینی درباره حادثه بیمارستان طالقانی گرگان و دختر شش ساله‌ای به نام "الینا فروتن" که بعد از عمل جراحی لوزه به کما می‌رود، گفت: این دختر شش ساله پس از عمل لوزه، دچار آمفیزم زیر جلدی می‌شود، موردی که ممکن است در مواردی از اعمال لوزه برای کودکان اتفاق افتد و در کتاب‌ها نیز به آن اشاره شده است.

او افزود: پس از بروز این عارضه، وی مجدد به اتاق عمل برده می‌شود و در پی آی سی یو، مراقبت‌های لازم برای وی انجام می‌شود. در این شرایط نیز تمام اقدامات لازم برای وی انجام می‌شود و جهت تخلیه هوا از ریه موارد درمانی لازم برای وی صورت می‌گیرد.

حسینی ادامه داد: با وجود این اقدامات، ساعت پنج صبح وی دچار "ارست" شده و عملیات احیا و دیگر اقدامات برای وی انجام می‌شود. اکنون نیز گروه‌های حراست و بازرسی درمان دانشگاه این موضوع را پیگیری می‌کنند. همچنین گروهی نیز از تهران اعزام شده‌اند تا روند درمان و مشکلات ایجاد شده را بررسی و تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند.

او گفت: در صورتی که خطای پزشکی محرز شود، با عوامل آن برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد. از طرف دیگر تمام عوامل پزشکی پیگیر مباحث این بیمار هستند و جهت همدردی با خانواده بیمار، چندین جلسه نیز با والدین وی داشته‌اند.

حسینی ضمن همدردی باخانواده و بستگان این کودک مجددا گفت: درصورتی که قصورپزشکی ثابت شود با خاطیان وعاملان آن برخورد جدی خواهد شد.

دکتر میردهقان، مدیرکل نظارت بر درمان و توانبخشی وزارت بهداشت نیز در این باره گفت: تیم ویژه وزارت بهداشت برای بررسی دقیق این موضوع به بیمارستان طالقانی گرگان اعزام شده‌اند و نتایج پس از بررسی‌های لازم اعلام می‌شود.

20103

کد خبر: 643394

وب گردی

وب گردی