روایت تاخیر قطار تهران-مشهد/سیل سمنان ترمز قطارها را کشید

در پی بارش بی سابقه شب گذشته و جاری شدن سیلاب ها در خطوط ناوگان ریلی استان سمنان، مسافران قطارهای مسافربری تهران-مشهد و بالعکس با تاخیری چند ساعته روبرو شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر شامگاه سه شنبه وقتی قطارهای مسافربری تهران را به مقصد مشهد ترک می کردند شاید کمتر کسی تصور می کرد که این سفر ۱۲ساعته همچنان تمام نشده باشد و با گذشت بیش از ۱۳ساعت از آغاز آن، همچنان مسافران تهران مشهد در خطول ریلی استان سمنان به سر می برند.

بارش بی سابقه باران در استان سمنان علاوه بر خسارات فراوان به زیرساخت های شهری، موجب آبگرفتگی در خطوط ریلی و جاده های استان شد و تردد را در غرب استان تا ساعت ها مختل ساخت اما در این بین راه آهن شمالشرق(۱) شاید از این سیلاب بیش از سایر نهادهای شکایت داشته باشد.

آبگرفتگی در ناوگان ریلی تهران-مشهد حد فاصل ایستگاه های واقع شده در محدوده سمنان نه تنها باعث ایجاد دردسر برای مسئولان و کارگران راه آهن شد بلکه تاخیری طاقت فرسا را برای مسافران پایتخت سیاسی تا پایتخت معنوی ایران به ارمغان آورد.

این تاخیر تا آنجا ادامه داشت که مسافران شب گذشته قطار مسافربری تهران-مشهد که مسافرانش قاعدتا می بایست راس ساعت شش صبح نخستین السلام علیک یا علی بن موسی الرضا را بر لبان جاری سازند، در نیم روز چهارشنبه در نیمه راه هستند و شاید امروز، سرنوشت این مسافران با خورشیدی عجین است که با آمدنشان آمده، نیم روز را برایشان نیمه راه ساخته و شاید با غروبش به مقصد برسند.

همه خطوط هم اکنون باز هستند

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) درباره این ماجرا، گفت: در ساعت ۲۱ و ۴۰دقیقه شامگاه سه شنبه خبری مبنی بر بارش شدید باران و آبگرفتگی خطوط ریلی کیلومتر ۲۹۰ تا ۲۹۳ مسیر تهران-مشهد به این مدیریت مخابره شد و اکیپ های امدادی و ریل سازی ناوگان حمل و نقل ریلی اداره کل بلافاصله برای بررسی امور، به منطقه اعزام شدند.

حمید درباغ عنبران افزود: پس از حضور در محل سیلاب ها و مشاهده شدت سیل که بعضا پل های بین راهی را کاملا در بر گرفته و آب به روی خطوط ریلی نیز آمده بود، تصمیم برآن شد تا برای حفظ امنیت مسافران، از تردد قطارها جلوگیری به عمل آید چرا که حجم آب و سرعت آن به طرز شگفت انگیزی خطرناک می نمود.

او در ادامه گفت: این وضعیت در نهایت دو تا سه ساعت تاخیر را برای مسافران قطارهای مسافربری تهران-مشهد و بالعکس در بر داشت که به دلیل برنامه ریزی و توالی تردد قطارها در مسیر پرترافیک تهران-مشهد، ناگزیر این تاخیر به سایر قطاها نیز سرایت پیدا کرد اما هم اکنون همه مسیرها باز و تردد به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) درباره اقدامات این اداره کل در مقابله با سیل نیز گفت: اعزام کمیسیون رفع بحران با تجهیزاتی مانند لودر، بیل مکانیکی، واگن بالاز و خاک ریزی در کنار تسطیح معبر، پاک سازی ریل، انحراف مسیر آب، ایجاد سد و خاک برداری با حضور ۷۰کارگر از ۱۰شب گذشته تا شش صبح امروز از جمله اقدامات این اداره کل در رفع معضل تردد مسافران بود که این مهم جای تقدیر از مجموعه کارگران زحمتکش راه آهن دارد که با اقدامی جهادی از تاخیر بیشتر برای هموطنان جلوگیری کردند.

سیلاب به اتمام رسید

با گذشت ۱۲ساعت از وقوع کم سابقه ترین سیلاب سال های گذشته سمنان، هم اکنون وضعیت جوی و عمومی استان در شرایط عادی به سر می برد همه خطوط ریلی و جاده ای در استان باز هستند و از شدت بارش ها در همه نقاط استان کاسته شده است همچنین نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد که سامانه کم فشار بارندگی به تدریج از عصر امروز سمنان را ترک می کند.

درنهایت باید دید مسافران قطارهای مسافربری تهران-مشهد وبالعکس که شب فراموش نشدنی را میهمان استان سمنان بودند چه زمانی به مقصد می رسند اما در این بین تلاش مجموعه عوامل راه آهن شمالشرق(۱) قطعا ستودنی است.

20103

کد خبر: 643417

وب گردی

وب گردی