استقبال دانشکده ادبیات سوربن از تعامل فرهنگی با ایران/حضور مردم ایران در نمایشگاه کتاب مرا شگفت‌‌زده کرده

رئیس دانشکده ادبیات و تمدن دانشگاه سوربن گفت: استقبال مردم و حضور مردم ایران در نمایشگاه کتاب مرا شگفت‌‌زده کرده است. این جای بسی خوشحالی است که مردم ایران به کتاب علاقه دارند و دانشگاه ادبیات سوربن از تبادلات کتاب با ایران استقبال می‌‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، برنارد فرانکو رئیس دانشکده ادبیات و تمدن دانشگاه سوربن با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تهران خیلی مورد استقبال مردم قرار گرفته است. باعث خوشحالی است که از کشورهای مختلف نیز حضور پیدا کرده‌اند. من برای بار اول است که به نمایشگاه کتاب ایران حضور پیدا می‌‌کنم ولی حضور مردم مرا شگفت زده کرده است.

رئیس دانشگاه ادبیات سوربن افزود: من از نمایشگاه‌‌های آلمان، فرانسه، امارات دیدن کرده‌ام و نمایشگاه تهران نسبت به نمایشگاه‌‌های دیگر خیلی بزرگ است.

وی با اشاره به قسمت‌‌های مختلف نمایشگاه کتاب تصریح کرد: دو قسمت از نمایشگاه برایم لذت‌بخش بود. قسمت اول غرفه‌‌هایی که مروج فرهنگ ناب ایرانی بوده‌اند و قسمت دیگر غرفه‌‌های زبان خارجی است.

وی با اشاره به مکان برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: شهر آفتاب مکان خوبی است ولی باید چند نوع زبان به تابلوهای آن اضافه شود تا بازدیدکنندگان خارجی با تابلوهای فارسی زبان سردرگم نشوند.

رئیس دانشکده ادبیات بخش‌بندی نمایشگاه به قسمت‌‌های مختلف را مفید ارزیابی کرد و گفت: بخش‌بندی نمایشگاه کتاب به طرز مناسب بوده است که بخش‌های مختلف و ناشران مختلف در همان بخش خودشان فعالیت کنند.

وی تعاملات فرهنگی بین دانشگاه ادبیات سوربن و ایران را درآینده مفید ارزیابی کرد و گفت: فرانسه به همراه دو کشور آلمان و ایتالیا برنامه‌‌های زیادی برای تعاملات فرهنگی با ایران دارند. یک پروژه مطالعات اجتماعی با وزارت علوم ایران که برنامه‌‌ریزی نهایی آن باقی مانده است نیز در دستور کار ما قرار دارد و دانشگاه سوربن از هرگونه تعاملات فرهنگی در حوزه کتاب استقبال می‌‌کند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

507502

کد خبر: 643447

وب گردی

وب گردی