معضل یک اظهارنظر غیرمسئولانۀ موشکی

روز دوشنبه، سردار‌ عبداللهی، معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح در سخنانی گفت: ایران یک موشک بالستیک با برد 2 هزار کیلومتر و با خطای 8 متر تست‌ کرده‌ است.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه «قانون» در ادامه نوشت: این خبر بعد از اندکی به تیتر نخست برخی رسانه‌های محافظه‌کار تبدیل و بلافاصله نیز توسط وزیر‌ دفاع تکذیب شد. روزنامه‌های اقلیت‌آفندی اقتدارگرا، این موضوع‌ را طبق معمول به نفع خود مصادره و تبدیل به چماق کرده و بر سر سیاست‌های دولت کوفتند، ولی اندکی بعد جفت پوچ آوردند! این جماعت از تکنیک انفعالی در پوشش خبری استفاده کردند و پیام تکذیب را آنگونه‌ که باید، منعکس نکردند.

بی‌اطلاعی و تعجب اعضای کمیسیون ‌امنیت ملی

این رویداد قابل تأمل، برای نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز تازگی داشت.

عباسعلی منصوری آرانی، از چهره‌های نظامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در قبال خبر تکذیب این تست موشکی با اعلام بی‌خبری از جزئیات این ماجرا به «قانون» اعلام کرد: این موضوعات از ظرافت بالایی برخوردار و مشخص نیست که چرا این سخنان بیان شده است.

وی ادامه داد: مسئولیت بیان این فعالیت‌ها با وزیر است و هر آنچه که وی اعلان کند، قابل استناد است.

احمد بخشایش نیز از دیگر اعضای این کمیسیون به «قانون» گفت: اطلاعی از این چرایی تأیید و تکذیب ندارم ولی یکی از معاونان سپاه این خبر را اعلام و وزیر این موضوع را تکذیب کرده است و باید این رزمایش انجام شده باشد.

احمد شوهانی از اعضای دیگر کمیسیون امنیت ملی نیز به «قانون» گفت: من در حد اخبار رسانه‌ها از موضوعات اطلاع دارم.

این نماینده مجلس ادامه داد: مقدار حساسیت‌های دشمنان نسبت به قضیه موشکی ما زیاد شده و ممکن است اعلام این آزمایش بازدارندگی را زیاد کند ولی هنگامی که ما به این توانایی‌ها رسیدیم، چه لزومی دارد آن را رسانه‌ای کنیم؟

شوهانی افزود: دشمن به دنبال این است که از طریق‌ فعالیت‌های موشکی ما را تحریم کند.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا آزمایش موشکی اخیر در کمیسیون شما مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر؟" اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود نکرده است.

محمدصالح جوکار نیز که عضو کمیسیون امنیت ملی است، با اعلام بی‌اطلاعی از این موضوع، با تعجب فراوان گفت: من خبر شلیک موشک را خوانده‌ام ولی تکذیب این موضوع را نشنیده‌ام و در نشست وزیر دفاع با خبرنگاران آقای دهقان همچین نکته‌ای را بیان نکرده‌اند!

دیپلماسی و توان نظامی دو بال اعتلا

موشک و توان دفاعی از نعمت‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، نصیب ما شده است ولی به نظر می‌رسد برخی در این بین تلاش دارند از همین توان نیز علیه کشور استفاده کرده و در زمین دشمن بازی کنند!

این جماعت متوجه نیستند که صهیونیست‌ها و دشمنان به دنبال بهانه‌ هستند تا راه موفقیت را در عرصه سیاست خارجی به روی ملت ما ببندند. در حالی که همگان می‌دانند ایران اسلامی از توان پدافندی بالایی برخوردار است، باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشند که دیپلماسی و قدرت نظامی در کنار کمک بیشتری به اعتلای کشور می‌کند و این دو مانند چرخ‌هایی هستند که اگر هرکدام بلنگد، ما از رسیدن به مقصد، باز می‌مانیم.

201/201

کد خبر: 643451

وب گردی

وب گردی