تشکری هاشمی :  لایحه بازنگری شده پارکینگ تهران تا یک ماه آینده به شورای شهر می‌رود

معاون شهردار تهران از بازنویسی لایحه جامع پارکینگ شهر تهران خبر داد و گفت: طی یک ماه آینده لایحه خلاصه شده به شورای اسلامی شهر تهران ارایه می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،، سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره اینکه لایحه احداث پارکینگ بیش از 4 سال است به شورا ارسال شده اما مورد بررسی قرار نگرفته است، گفت: طی آخرین توافقات با رئیس شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد لایحه جامع پارکینگ مجددا بازنویسی و به صورت فشرده و خلاصه به شورای اسلامی شهر ارائه می شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهم موضوعات مطرح شده در لایحه پیش بینی شده شهرداری تهران افزود: پیش بینی استفاده از زیر معابر سطح شهر برای ساخت پارکینگ مطرح شده چرا که ساخت پارکینگ به دلیل قیمت بالای زمین، هزینه بسیار بالایی دارد. به همین منظور پیشنهاد شده در زیر معابری که کاربری خاصی ندارند، امکان پارک را فراهم کنیم.

او ادامه داد: در لایحه جامع پارکینگ مطرح شده امکان سطح اشغال صد درصدی در طبقات منفی 1 به پایین برای ساخت پارکینگ فراهم شود. در عین حال افزایش 60 سانتی ارتفاع سقف طبقات منفی 1 به پایین به طوری که ارتفاع سقف را 3 متر و 20سانت تعیین کنند تا بتوان از پارکینگ‌های مکانیزه دوطبقه استفاده کرد.

بنا براعلام سایت شهرنوشت، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری پایتخت با بیان اینکه راهکارهایی که در این لایحه پیشنهاد شده، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند که با رغبت بیشتری پارکینگ‌سازی انجام دهند، گفت: موضوع دیگری که باعث عدم علاقه سرمایه‌گذاران به ساخت پارکینگ می‌شود، نرخ پایین تعرفه‌های پارکینگ‌هاست. هیچ سرمایه‌گذاری رغبت نمی‌کند با این تعرفه‌ها، پارکینگ‌سازی کند. شهروندان ما باید بپذیرند هر کس خودرو دارد، باید هزینه پارک خودرو‌اش را بپردازد. همان‌طور که قیمت خودرو و هزینه سوخت آن را می‌دهد، باید هزینه‌ای برای پارک خودرو‌اش نیز در نظر بگیرد. به همین منظور پیشنهاد شده قیمت پارک خودرو واقعی تر در نظر گرفته شود و یا سیاستهای جبرانی برای مالکان پارکینگها فراهم شود.

او با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید تدبیری بیاندیشد تا هزینه ساخت پارکینگ را برای سرمایه‌گذار کاهش دهد، افزود: به منظور رغبت بیشتر سرمایه گذاران سیاستهای تشویقی برای سازندگان پارکینگ در نظر گرفته شده است تا به ساخت پارکینگهای طبقاتی روی آورند.

به گفته تشکری هاشمی، به منظور کسری پارکینگ واحدهایی که امکان ساخت پارکینگ ندارند، با صدور سند تفکیکی برای واحدهای مستقل از واحدهای مسکونی و یا تجاری زمینه آن فراهم می شود.

معاون شهردار تهران گفت: توسعه پارکینگهای مکانیزه در اماکن عمومی از دیگر ملاحظات لایحه پارکینگ است.

20103

کد خبر: 643468

وب گردی

وب گردی