مدارس بخش مرکزی شهر تهران دارای شناسنامه ترافیکی می شوند

با هدف ایمن سازی ترافیکی فضای پیرامون مدارس در راستای اجرای پروژه شهر دوستدار کودک، طرح تهیه و تدوین شناسنامه ترافیکی برای مدارس سطح منطقه آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سجاد زارع صفت گفت: طرح شناسنامه ترافیکی مدارس که با مشارکت سفیران ترافیک در حال انجام است، شامل شناسایی نقاط حادثه خیز در مجاورت مدارس، اصلاح جانمایی و نصب علائم، تعبیه مسیر امن و فضای پارک سرویس مدارس و... است.

زارع صفت گفت: اجرای این طرح که با تعریف مسئولیت اجتماعی برای کودکان همراه است، گامی در جهت فرهنگ سازی ترافیک است و پس از شناسایی و بررسی موارد مورد نظر از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک طرح در تمامی مدارس اجرا خواهد شد.

او همچنین در خصوص سفیران ترافیک مدارس گفت: در راستای برنامه های مدیریت شهری برای آموزش مقررات ترافیکی به دانش آموزان و ارتباط با مدارس و مردم، عده ای از دانش آموزان که پیش از این با طرح پلیس مدرسه نیز همکاری می کردند؛ به عنوان سفیران مدیریت شهری در خصوص موضوعات ترافیکی انتخاب شدند تا ضمن کمک در آموزش حمل و نقل و ترافیک و انتقال آموخته های ترافیکی به سایر دانش آموزان و خانواده ها فرهنگ سازی انضباط و قانون مداری بین نوجوانان نهادینه شود.

20104

کد خبر: 643485

وب گردی

وب گردی