فرماندار کرج گفت : فعالیت احزاب باید موجب افزایش تحمل نقدپذیری در جامعه شود

فعالیت احزاب باید موجب افزایش تحمل نقدپذیری در جامعه شود.سیاسیون احترام به عقاید دیگران را در احزاب آموزش دهند. اقتدار حزب به مردم نهاد بودن آن وابسته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبر سیمای البرز ،محمد تقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار کرج ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت احزاب برای توسعه سیاسی جامعه، گفت: از احزاب به عنوان چرخ دنده های دموکراسی نام برده شده، به طوری که احزاب، بازوان اجرایی توانمندی برای حکومت ها هستندکه می توانند با سازمان دادن آراء و دیدگاه های مختلف، مسیر جامعه را به سوی توسعه هموار نمایند.

ایرانی اضافه کرد: احزاب ، خواسته ها و مطالبات بحق افراد جامعه را از مجرای جریانی سازمان یافته به گوش مسئولین می رسانند و برای تحقق این خواسته ها از مسیر صحیح و قانونی اقدام می نمایند.

وی افزود: کار حزبی، به معنای کار جمعی و گروهی است و هویت مشترکی که در یک گروه ایجاد می شود، می تواند منشاء بروز دیدگاه های توسعه یافته تر و کامل تری گردد.

ایرانی، با اشاره به ضرورت فعالیت احزاب برای اداره کشور بر مبنای عقلانیت، تاکید کرد: اگر می خواهیم کشوربر مبنای عقلانیت اداره شود، باید فعالیت احزاب به صورت سازمان یافته و بر پای مشارکت مردم انجام پذیرد.

فرماندار کرج با تاکید بر نقش آموزش در احزاب گفت: احزاب باید با آموزش اعضای خود، آستانه تحمل افراد و گروه های سیاسی را برای نقدپذیری بالا ببرند. چراکه تنها از مجرای آموزش می توان احترام به عقاید و آراء دیگران را در افراد نهادینه کرد.

ایرانی گفت: آموزش های حقوق و تکالیف شهروندی، حقوق بین الملل و سایر موضوعات نظیر حقوق زنان و کودکان و ... اگر در قالب فعالیت احزاب به مردم آموزش داده شود، می تواند موجب رشد آگاهی در جامعه گردد.

بنیان اقتدارحزب به مردم نهاد بودن آن بستگی دارد

معاون استاندار البرز در ادامه به نقش بنیان مردم نهاد حزب در توانمندی و پایدار بودن آن تاکید کرده و گفت: اگر حزبی برخاسته از اراده مردم و با هدف توسعه کشور تشکیل گردد، بدون شک هرگز دچار افراط و تفریط نشده و به اندازه جایگاه مردمی اش در قدرت سیاسی سهم خواهد داشت.

وی حضور دلسوزانه مردم در اموری که مربوط به خودشان است، را مهمترین و اثرگذارترین عامل موفقیت فعالیت های مردمی دانست و گفت: یکی از اثرگذارترین مجراهای ارتقاء فرهنگ سیاسی مشارکت جویانه آگاهانه ، که منجر به انتخاب افراد شایسته در انتخابات می شود ، مشارکت مردم در فعالیت های حزبی است. بنابراین احزابی که با مشارکت عمومی مردم تشکیل می شوند ، پایداری و اقتدار بیشتری در جامعه خواهند داشت.

چرخش نخبگان موجب رشد و توسعه جامعه می شود

معاون استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به چرخش نخبگان به عنوان یکی از مهمترین عوامل توسعه جامعه اشاره کرده و گفت: چرخش نخبگان موجب شایسته سالاری ، بروز خلاقیت ها و ایده های نو می شود که در نهایت رشد و توسعه جامعه را به همراه دارد.

وی افزود: در جوامع مردمسالار، نیروها و جریان های سیاسی، در قالب احزاب تبلور می یابند و این احزاب هستند که با شناسایی و معرفی افراد خلاق و توانمند به مردم،زمینه را برای انتخاب اصلح و چرخش نخبگان ایجاد کرده و جامعه را به سوی شایسته سالاری پیش می برند.

وی اضافه کرد: همانطور که در جامعه بر عدالت اصرار داریم، باید بر چرخش نخبگان نیز اصرار داشته باشیم.

احزاب در کرج برای ایجاد یک هویت مشترک "کرجی" تلاش کنند

فرماندار کرج همچنین حضور احزاب در کرج را یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در ایجاد هویت مشترک بومی در این کلانشهر ارزیابی کرد و گفت:برخلاف آنچه از سوی برخی سیاه نمایی می شود، کرج شهر بی هویتی نیست، بلکه به واسطه حضور اقوام مختلف از کشور، شهری پرهویت است که می بایست این هویت های گوناگون به یه گفتمان مشترک تحت عنوان هویت "کرجی" برسند.

وی اضافه کرد: احزاب می توانند با تاکید بر نقاط قوت و ویژگی های کلانشهر کرج ، درک و گفتمان مشترکی برای هویت سازی این شهر ایجاد کنند که در نهایت موجب انسجام و وحدت بیش از پیش اقوام مختلف در کرج می گردد.

ایرانی، تاکید کرد: همه گروه های فعال مدنی، باید در مقابل سیاه نمایی های ناآگاهانه برخی افراد ، بایستند و اجازه ندهند چهره این شهر که یکی از مهمترین و اثرگذارترین کلانشهرهای کشور است ، خدشه دار شود.

وی ارائه آمارهای نادرست از وضعیت آسیب های اجتماعی در کرج را یکی از بی اخلاقی ها برای سیاه نمایی کرج دانست و تاکید کرد: این وظیفه نهادهای مدنی است که با ارائه تصویر صحیح از شهر، مانع از آسیب دیدن هویت این کلانشهر شوند.

"برجام" سیاست نظام و مجری آن دولت تدبیر و امید بوده است

معاون استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت همدلی احزاب زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرده و گفت: احزاب نظام جمهوری اسلامی، باید دقت داشته باشند که همه آنها با رعایت اصول نظام و تکیه بر آرمانهای انقلاب اسلامی فعالیت می کنند و اساس تشکیل آنها توسعه کشور است . بنابراین تفاوت در دیدگاه آنها، نباید موجب برهم خوردن تعادل و انسجام کشور گردد.چراکه فلسفه وجودی احزاب و سایر نهادهای مدنی، ایجاد آرامش در جامعه و وحدت و همدلی است تا در سایه این انسجام، مسیر توسعه کشور هموار گردد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: باید بپذیریم که در اداره امور کشور نظرات مختلفی وجود دارد و این تکثر به نفع جامعه است. ولی وحدت خود را نیز باید حفظ نماییم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که احزاب و گروه های سیاسی می بایست برای حفظ اقتدار و انسجام کشور مدنظر داشته باشند، موضوع پیروزی برجام و رفع تحریم های بین المللی در کشور است.

وی اضافه کرد: اگرچه دیدگاه های متفاوتی در زمینه اجرای برجام وجود داشته، اما پس از تایید نهائی مقام معظم رهبری همه باید نسبت به اجرای برجام که سیاست نظام بوده، توسط دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است، تمکین کرده و اکنون برای استفاده از فرصت بدست آمده از این ظرفیت در مراودات اقتصادی با جهان منافع ملی را مد نظر داشته باشیم.

فرماندار کرج در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد حزب اعتدال و توسعه، در تحقق اهداف خود از جمله حفظ و حراست از اقتدار ارکان نظام، تقویت وفاق ملی، ارتقاء امنیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه، نهادینه کردن مشارکت سیاسی مردم و دفاع از حقوق مردم ، موفق و پیروز باشد.

کد خبر: 643528

وب گردی

وب گردی