طعنه سرپرست دادسرای اطفال به هفت بازیگر دستگیر شده در پارتی

سرپرست دادسرای اطفال گفت: وقتی هفت بازیگر به نام در فلان پارتی غیر شرعی دستگیر می‌شوند؛ این سئوال بوجود می‌آید که چرا کسانی که با آن همه هزینه در صداوسیما پیام‌آور ارزش‌های اسلامی هستند، به ناهنجاری‌های دامن می‌زنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، قوام فروزان در همایش آموزش حقوق برای دانش‌آموزان با بیان اینکه هم ما در قبال اجتماع و همنوعان مسئول هستیم و این یک وظیفه دینی، اخلاقی، اجتماعی و انسانی است گفت: طبق آمارهای موجود از مجموع 25 میلیون جمعیت زیر 18 سال کشور که یک سرمایه محسوب می‌شود، سه میلیون نفر در تهران هستند.

سرپرست دادسرای ویژه اطفال و نوجوانان استان تهران جمعیت زیر 18 سال را یک فرصت و سرمایه خواند و افزود: متأسفانه امروزه این فرصت و سرمایه ملی، در حال تبدیل شدن به تهدید است. بیکاری، انحطاط اخلاقی، سردرگمی هویتی، باندهای خطرناک قاچاق انسان و مواد مخدر و محرک‌های ذهنی خطرناک که امروز از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی فراگیر شده، مسائلی هستند که این فرصت و سرمایه را در معرض تهدید قرار داده است.

فروزان با بیان اینکه اطفال و نوجوانان به خاطر بی‌تجربگی و وابستگی‌های عاطفی با خطرات عدیده روبه‌رو هستند گفت: اگر عزم جدی در این قضیه نباشد، ممکن است منجر به بحران شود. در دهه 60 انجام کار خیر بین جوانان و نوجوانان یک ارزش بود اما امروزه یک مقدار وارونگی در ارزش‌ها بوجود آمده و مثلاً سبقت گرفتن در سوار شدن وسایل نقلیه یک نوع ارزش و زرنگی محسوب می‌شود.

سرپرست دادسرای ویژه اطفال و نوجوانان با بیان اینکه امروزه انجام برخی کارهای هنجارشکن به ارزش تبدیل شده است گفت: امروز صداوسیما در تمام برنامه‌های اساسی خود از هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران دعوت می‌کند و اینها به نوعی به الگوی جوانان و نوجوانان تبدیل شده‌اند. نمی‌خواهم بگویم دعوت از اینها بد است اما برخی اقدامات این افراد باعث می‌شود وارونگی ارزش‌ها ایجاد شود.

فرزوان افزود: هنرمندانی که در قالب فیلم‌ها و سریال‌ها، نخستین پیام‌شان ترویج ارزش‌های اخلاقی است اما وقتی اعلام می‌شود هفت بازیگر مطرح، در فلان پارتی غیرشرعی دستگیر شده‌اند، این سئوال بوجود می‌آید که چرا کسانی که با آن همه هزینه در صداوسیما پیام‌آور ارزش‌های اخلاقی هستند، به ناهنجاری دامن می‌زنند.

سرپرست دادسرای ویژه اطفال با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک و حمایت‌های قضایی موجود در قانون مجازات اسلامی و قانون آئین دادرسی کیفری از کودکان و نوجوانان گفت: دختری 12 ساله را به مجتمع ما آوردند که ساعت 2 بامداد به خیابان رفته و سه پسر به او تجاوز کرده‌ بودند. وقتی موضوع را بررسی کردیم متوجه شدیم که نخستین لغزش و ندانم‌کاری برای این دختر از والدینش آغاز شده است. این دختر یکسری آرایش‌هایی انجام می‌داده و والدین او از کسی که خیلی در این زمینه‌ها اطلاعاتی نداشته مشورت می‌گیرند.این فرد به والدین دختربچه توصیه می‌کند برای دخترشان فرصت تنهایی فراهم کنند و این فرد چون به یک جای قانونی هم وصول بوده می‌گوید اگر مشکلی پیش آمد من هستم.

او ادامه داد: در مورد دیگری دختری در خیابان با فردی که خود را مأمور نیروی انتظامی معرفی کرده بود مواجه می‌شود و آن مأمور به ظاهر نیروی انتظامی دختربچه را سوار اتومبیل می‌کند تا به کلانتری ببرد. وقتی جلوی کلانتری ترمز می‌کند کند، دختر گریه می‌کند. این فرد می‌گوید که برای نرفتن به کلانتری باید به هر جایی که او می‌گوید برود و او را به خانه خود می‌برد و مورد تجاوز قرار می‌دهد و همین مسئله موجب فرار کودک از خانه می‌شود.

فروزان با تاکید بر ضرورت آموزش قوانین و حقوق مرتبط به والدین و فرزندان گفت: مورد دیگری داشتم که پسری برای کارگری از شهرستان به تهران آمده بود. این پسر زمانی که در پاتوق کارگران فصلی منتظر پیدا شدن کار بوده با فردی مواجه می‌شود که از پسربچه می‌خواهد بسته‌هایی را توزیع کند و حقوق خوبی هم بگیرد. این پسربچه هم می‌پذیرد و بعداً مشخص می‌شود داخل این بسته‌ها مواد مخدر بوده است. متأسفانه باندهای موادمخدر به خاطر اینکه می‌دانند کودکان و نوجوانان از حمایت‌های قانونی بهره‌مند هستند، از این افراد برای توزیع مواد استفاده می‌کنند.

20103

کد خبر: 643543

وب گردی

وب گردی