فانی خبر داد: جذب ۱۴ هزار دانشجو معلم درآموزش و پرورش  در سال 95

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۴۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند گفت: امسال ۱۴ هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، علی‌اصغر فانی در جمع فرهنگیان شهرستان رفسنجان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: امام در صحیفه نور خطاب به شاه می‌فرمایند «این آموزش و پرورش را به ما بسپارید اگر نتوانستیم اداره کنیم پس بگیرید».

او افزود: امام نگفتند خزانه یا نیروهای مسلح را به ما بدهید چرا که می‌دانستند اگر آموزش و پرورش را داشته باشند مهم‌ترین سرمایه‌های کشور را در اختیار دارند.

فانی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا آموزش و پرورش در اختیار ما است، گفت: آموزش و پرورش نسل آینده، مدیران و کارگزاران را تربیت می‌کند و یکی از کارکردهای حساس و مهم آن، انتقال فرهنگ گذشتگان به آیندگان است.

او ارکان آموزش و پرورش را معلم، مدیریت، فضای آموزشی، برنامه درسی، محتوای آموزشی و پژوهش دانست و افزود: هر یک از این ارکان اگر نباشد مشکلاتی ایجاد می‌شود اما تعلیم و تربیت تعطیل نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر معلم نباشد تعلیم و تربیت تعطیل می‌شود چرا که آموزش و پرورش به وجود معلم خلاصه می‌شود و آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه هر کشور و معلم مهم‌ترین عنصر آن است.

فانی با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت باید حرف معلم را بشنود و مشکلاتش را حل کند گفت: جلب رضایت معلم مشکل تعلیم و تربیت، رفتار و انحرافات اخلاقی واجتماعی را حل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به گفته رئیس جمهور همه مشکلات فرهنگی اجتماعی در آموزش و پرورش حل می‌شود، گفت: لازمه تربیت قدرت نفوذ است و لازمه قدرت نفوذ جلب اعتماد است و معلم می‌تواند جلب اعتماد کند.

او با اشاره به تبعیض درازمدت بیش از ۶۰ سال، بین معلمان و سایر کارکنان گفت: جامعه فرهنگیان انتظار ندارند دولت در این دو سال و هشت ماه از عمرش تمام فرق و تبعیض‌ها را حل کند، چرا که در این فرصت کم قادر به این کار نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد حدود ۶۸ درصدی میانگین حقوق فرهنگیان کشور در دو سال اخیر، افزود: سال گذشته طرح رتبه‌بندی در کشور اجرا شده وافرایش حقوق فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نیز دنبال می‌شود.

فانی با اشاره به اینکه سالی ۱۳۰ میلیون جلد کتاب درسی در آموزش و پرورش چاپ می‌شود، گفت: علاوه بر چاپ کتابهای درسی سال ۹۵، بخشی از کتاب‌های سال ۹۶ نیز چاپ شده است.

او گفت: از دو سال پیش اعلام کردیم فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام در آموزش و پرورش قرار دارند.

فانی گفت: ۴۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که امسال ۱۴ هزار نفر فارغ‌التحصیل و جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

20104

کد خبر: 643564

وب گردی

وب گردی