سید طه هاشمی: رسالت‌ مهم ما تلاش برای حفظ و گسترش زبان فارسی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از رسالت‌های اصلی ما باید این موضوع باشد که نقش موثر خود را در حفظ ادبیات فارسی ایفا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سید طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در غرفه زبان و ادبیات فارسی سالن دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاهی است که سند راهبردی حفظ و گسترش زبان فارسی را تدوین و به همه واحدهای دانشگاهی ابلاغ کرد. این ماموریتی بود که به معاونت فرهنگی داده شد که با مشارکت معاونت آموزشی و پژوهش فناوری، بین‌الملل و سما این سند آماده و ابلاغ شد.

پس از این اتفاق ستاد حفظ و گسترش زبان فارسی مرتب اقدامات انجام شده و صورت گرفته در واحدها را رصد می‌کند. بخش دیگر این سند این بود که برای حفظ زبان فارسی در دانشگاه آزاد، آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های مختلفی ویرایش شود و تصحیح متون را با توجه به اصول و مبانی ادبیات فارسی در قالب کارگاه‌های مختلف برگزار کنیم.

او در ادامه درباره محوریت سازمان چاپ و انتشارات در اقدامات دانشگاه آزاد گفت: یکی از رسالت‌های اصلی این سازمان باید این موضوع باشد که نقش موثر خود را در حفظ ادبیات فارسی ایفا کند.

طه هاشمی افزود: از طرف دیگر حدود دو سوم از اساتید زبان و ادبیات فارسی سراسر کشور، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که این فرصت بسیار خوبی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب از آن استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: همچنین در سطح برون دانشگاهی هم اقدامات بسیار موثری از جمله همکاری با بنیاد سعدی انجام داده‌ایم که در راستای این همکاری اساتید زبان و ادبیات فارسی، برای تدریس به خارج از کشور فرستاده شوند.

او ادامه داد: همچنین استفاده از فضای مجازی هم برنامه خوبی است که در هیأت رئیسه تصویب شده است. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، می‌توانیم در فضای مجازی برای ایرانیان خارج از کشور تدریس زبان و ادبیات فارسی داشته باشیم.

دانشگاه آزاد در حوزه زبان و ادبیات فارسی قدم‌های بسیار موثری برداشته است و به طور جدی تلاش می‌کند تا جایی که توان دارد، در خدمت زبان و ادبیات فارسی باشد.

20101

کد خبر: 643645

وب گردی

وب گردی