علی اکبر صالحی: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های استراتژیک را فعال کرده است

دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، در نهمین جلسه هیات امنای این دانشگاه با تشکر از زحمات و خدمات دکتر میرزاده و دکتر موسی خانی، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را مصداق استفاده مناسب از ظرفیت های استراتژیک دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی که صبح امروز در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین شرکت کرده بود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از دست‌اندرکاران و مدیران واحد قزوین گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از هیچ تلاشی برای توسعه این واحد فروگذار نکرده است.

صالحی افزود: دکتر میرزاده نیز از گذشته خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف مدیریتی داشته و تا امروز نعمت‌های زیادی به ما رسانده است بنده شاهد بودم چگونه خالصانه و صادقانه با چشم‌انداز دور نسبت به برنامه‌ریزی‌ها اعمال مدیریت کردند. وی افزود: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یک از ذخایر غنی کشور است که به آینده روشن و تابناک نگاه می‌کند.

او ادامه داد: افراد زیادی برای این استان زحمت کشیدند که اکثر آنها در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی هم حضور د ارند و هر کدام در پایه‌گذاری این دانشگاه نقش زیادی داشتند که باید قدردان آنها بود.

صالحی افزود: هر مجموعه‌ای باید به دنبال تکمیل ظرفیت استراتژیک خودش باشد یعنی اگر یک مجموعه پایدار باشد مانند دانشگاه باید ظرفیت‌های استراتژیک خود را شناسایی و ایجاد کند که این ظرفیت‌ها دو نوع هستند ذاتی و اکتسابی و باید شناخته شوند. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و روز به روز پیشرفت می‌کند با شناسایی این ظرفیت‌ها دانشگاه از حیات مستمر و مصون از گزند برخوردار می‌شود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دانشگاه را باید به محل توجه جامعه تبدیل کنیم، گفت: جامعه باید متوجه دانشگاه باشد و در عرصه‌های مختلف فعالیت کند. یکی از عرصه‌هایی که دانشگاه می‌تواند در آن ظرفیت‌هایش را بروز دهد تبدیل شدن به کانون اجلاس‌ها است دانشگاه می‌تواند کانون اجلاس‌های شهری و استان خود را پوشش دهد که اثرگذاری قابل توجهی در توسعه خواهد داشت.

صالحی افزود: بسیاری از مجموعه‌های دانشگاهی نه فقط در قالب آموزش سنتی عمل می‌کنند بلکه از یک زمان معین به بعد به مجموعه‌ای از آحاد و نهادهای دیگر جامعه نیز خدمات ارائه می‌دهند دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید این امکان را برای آحاد جامعه ایجاد کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به صحبت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت در صنعت گفت: با پیشنهادات دکتر میرزاده دست دانشگاه در صنعت و مشاوره علمی بازتر می‌شود و عوامل پیشبرد اهداف دانشگاه و زمینه‌های آن فراهم می‌گردد دانشگاه باید محل عبور و مرور مردم باشد مانند بازار می‌توان در محیط این دانشگاه موزه‌های مختلف از جمله موزه‌های علمی تأسیس کرد البته این موضوع نیاز به کمک دولت و استان دارد زیرا هزینه‌بر است.

صالحی به کیفیت هیأت علمی بازنگری رشته‌ها و به هنگام کردن رشته‌ها اشاره کرد و افزود: باید در مقاطع تحصیلی ابتکار داشته باشیم می‌توان مقطع‌هایی جدید بین مقاطع اصلی ایجاد کرد این ایده در وزارت علوم نیز مطرح شده یعنی مقطعی کوتاه مدت بین مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که باعث می‌شود با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌ها دانشجویان پیشرفت علمی داشته باشند این دوره‌ها با نام دوره‌های دانشوری می‌تواند ایجاد شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به آن عمل کند جلب توجه دانشجویان به علوم پایه است متأسفانه دانشجویان توجه کمتری به علوم پایه دارند در صورتی که رشته‌های علوم پایه بسیار به رشته‌های فنی مهندسی کمک می‌کنند دانشگاه باید با برنامه‌ریزی توجه دانش‌آموزان را به این رشته‌ها جلب کند.

صالحی در پایان گفت: باید ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم که الگو و مدل برای دیگر دانشگاه‌ها باشد بحث دانشوری می‌تواند در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شود و رشته‌های مختلف تحت عنوان دکتری پیوسته در این دانشگاه ایجاد شود.

20104

کد خبر: 643760

وب گردی

وب گردی