بازدید آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از روند ساخت آزادراه و راه‌آهن قزوین-رشت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت از مراحل ساخت ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت و همچنین ریل‌گذاری این مسیر بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت) در ادامه سفر دو روزه‌اش به استان گیلان از مراحل ساخت ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین و خط آهن این مسیر بازدید کرد.

در پایان بازدید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرامرز فراحی مدیر پروژه آزادراه قزوین ـ رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۳.۲ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده که ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که برای اتمام پروژه، مجددا به همین میزان اعتبار نیاز است. این پروژه در مجموع سه کیلومتر تونل رفت و برگشت دارد و تا اواخر آبان ماه امسال، تکمیل خواهد شد. ضمن اینکه برای تکمیل ۸.۱ کیلومتر باقی‌مانده از مجموع ۱۱ کیلومتر مانده واقع در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار از آزادراه ۱۳۷.۴ کیلومتری قزوین ـ رشت، ۴۰۰ میلیارد تومانه اعتبار لازم است.

بازدید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از ساخت راه‌آهن قزوین ـ رشت

همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این سفر از روند ساخت و تکمیل راه‌آهن رشت - قزوین بازدید کرد.

در پایان این بازدید ماکان پدرام مجری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان گیلان در جمع خبرنگاران بیان کرد: تاکنون برای این خط ریلی، ۱۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۲.۴ درصدی پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت افزود: ریل‌گذاری ۵۸ کیلومتر انجام شده و ۱۳۰ کیلومتر نیز آماده ریل‌گذاری است. قرار است این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه ۱۰ میلیون بار را حمل و ۳ میلیون مسافر را جابه‌جا کند.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به منظور انجام سفری دو روزه وارد استان گیلان شد و از منطقه آزاد انزلی، تالاب بین‌المللی انزلی و پارک ملی بوجاق کیاشهر بازدید کرد. همچنین با حضور آیت‌الله هاشمی، کلنگ ساخت چهار پست اسکله جدید در بندر کاسپین به زمین زده شد.

401/601

کد خبر: 643819

وب گردی

وب گردی