شهادت فرمانده حزب الله در سوریه

فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله در حمله بامداد جمعه (امروز) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق به شهادت رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، شبکه خبری «المیادین» در خبری فوری از شهادت «سید مصطفی بدرالدین» ملقب به «سید ذوالفقار»، فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله در سوریه خبر داد.

بنابر اعلام این شبکه خبری بدرالدین در حمله موشکی بامداد روز جمعه (امروز) جنگنده‌های رژیم صهیونیست به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق، به همراه گروهی از همراهانش به شهادت رسید.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای خبر شهادت فرمانده کل شاخه نظامی خود در سوریه را اعلام کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.

شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه»، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب الله بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشته و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برده بود.

سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار دارد.

پس از آن وی به دست داشتن در ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان متهم و تلاش شد با معرفی کردن وی به عنوان تروریست، امکان پیگرد او را در هر نقطه از جهان فراهم کنند.

پس از ترور شهید «عماد مغنیه» مسئولیت هدایت و راهبری شاخه نظامی حزب الله را برعهده گرفت. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد. وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: «وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و با رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد».

302302

کد خبر: 643875

وب گردی

وب گردی