رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه امروز ایمنی مدارس یک مطالبه است، گفت: یک‌سوم مدارس با شاخصه‌های ایمنی فاصله دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا؛ مرتضی رئیسی در هجدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز در قزوین اظهار کرد: 20 درصد زیربنای آموزشی کشور متعلق به مردم است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با افزایش جمعیت مواجه شدیم و فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد نبودند. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و سرمایه‌گذاری دولت و مردم، 530 هزار کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار گرفت که 500 هزار از این کلاس‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 10 درصد مدارس کشور دو نوبته هستند که خلاف استانداردهای آموزشی است و آموزش و پرورش نیازمند خیران است و همکاری خیران، بخش دولتی را نیز به تکاپو می‌اندازد. هر زمان که مردم حضور پررنگی داشتند، دولت و مجلس نیز سازمان نوسازی را همراهی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم مدارس با شاخصه‌های ایمنی فاصله دارند، افزود: امروز ایمنی مدارس یک مطالبه است و دانش‌آموزی که ثمره‌ یک زندگی است، تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه 20 درصد مدارس کشور خیرساز است، ادامه داد: 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند. از 18 سال پیش مجامع خیران مدرسه‌ساز در استان‌ها تشکیل شد و در حال حاضر در 400 شهرستان مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: در سال‌جاری پیشنهاد 98 میلیارد تومانی از اعتبارات دولت صرف پروژه‌های مشارکت مردمی خواهد شد.

۲۰۲۰

کد خبر: 643910

وب گردی

وب گردی