ورود شرکت های خارجی برای ساخت بیمارستان در  ایران فرصت است

ورود شرکتهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران برای ساخت بیمارستان فرصت جدیدی است که می‌تواند علاوه بر ورود سرمایه در زمان رکود، زمینه انتقال دانش و فناورهای نوین را در حوزه سلامت فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، برگزاری اولین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت که روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت در هتل اسپناس تهران برگزار می شود، بهانه‌ای است که به وضعیت بیمارستانهای کشور و فرصتها و تهدیدهای حضور خارجی‌ها در این عرصه با دقت بیشتری نگاه شود.

در این همایش دو روزه قرار است، نمایندگانی از شرکتهای بیمارستان‌ساز، کره جنوبی، ژاپن، چین و ایتالیا و برخی کشورهای دیگر حاضر شوند و به بیان دیدگاهها و تجارب خود بپردازند، ژاپن یک پنل تخصصی جداگانه دارد و نشستهای تخصصی دیگری نیز در حوزه بیمارستان سازی، دارو و فناوریهای سلامت در این همایش برگزار می‌شود.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متولی اصلی برگزاری این همایش است، اعلام کرده که سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی مشترک، انتقال دانش و فناوری (با ارزش افزوده بالا)، مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای پروژه، تجهیز، تبلیغ، بازاریابی و بازارسازی زمینه هایی است که می تواند به عنوان دستاوردهای این همایش و همکاری با کشورهای موفق در این حوزه به همراه داشته باشد.
بیمارستان سازی یکی از مهمترین جنبه‌های همکاری با کشورهای خارجی است که به گفته مسئولان وزارت بهداشت، ایجاد زمینه اشتغال به خصوص برای قشر تحصیلکرده بیکار هم در زمان ساخت و هم در زمان بهره‌برداری بیمارستان نیز می‌تواند، از نتایج این نوع همکاری ها باشد.
انتقال دانش و فناوریهای روز دنیا در حوزه بیمارستان سازی، ورود سرمایه و افزایش مبادلات اقتصادی دو سویه به خصوص در شرایط پساتحریم که می‌تواند زمینه ساز پیوست ایران به سازمان تجارت جهانی را فراهم کند، نیز از جمله دستاوردهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به این عرصه است.
افزایش کمی و کیفی پوشش خدمات بهداشتی و درمانی در کشور، گسترش توریسم درمانی و ایجاد جاذبه‌های بیشتر به منظور ورود بیماران خارجی برای خروج از اقتصاد تک محصولی به خصوص با توجه به توان جامعه پزشکی ایران و ارزان بودن این خدمات نیز از دیگر مزیتهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی عنوان شده است.
دوران تحریم ها گذشته و پای شرکتهای خارجی به ایران باز شده است، اکنون باید دید در روی زمین و در جهان واقع چقدر وزارت بهداشت، می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ورود دانش و تکنولوژی های نوین این عرصه و البته برداشتن موانع این سرمایه‌گذاری موفق باشد.

105105

کد خبر: 643988

وب گردی

وب گردی