رتبه نخست ایران در تولیدات علمی پزشکی/ صدور مجوز برای راه‌اندازی دانشگاه های مجازی 

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران رتبه نخست از نظر تولیدات علمی حوزه پزشکی را در سطح منطقه به خود اختصاص داده است. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، باقر لاریجانی گفت: کشور از منظر تولیدات علمی حوزه پزشکی در منطقه رتبه نخست را به خود اختصاص داده و از نظر ارجاعات علمی به رتبه دوم منطقه دست یافته است.

وی با اشاره به رتبه قابل قبول ایران در سایت های بین المللی حوزه پزشکی اظهارکرد: کشور همچنین رتبه 18 را در برخی سایت‌های بین‌المللی در عرصه پزشکی و تولید علم در این حوزه به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر بهداشت با مطلوب توصیف کردن رشد 22 درصدی اعتبارات سال جاری وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته بیان کرد: با وجود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه آموزش پزشکی وجود داشت خوشبختانه پس از چالش‌های فراوان اعتبار مورد نظر تعدیل شد.

لاریجانی در خصوص طرح آمایش در مناطق و دانشگاه‌های علوم پزشکی اذعان کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین مصوبات آموزش عالی کشور است که به توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و بر خلاف برخی تصورات این طرح به هیچ عنوان محدودکننده نیست.

وی همچنین در مورد دانشگاه‌های مجازی در عرصه پزشکی نیز متذکر شد: صدور مجوز برای راه‌اندازی دانشگاه مجازی به منظور پشتیبانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

۲۰۲۰

کد خبر: 644005

وب گردی

وب گردی