بررسی روند اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده بررسی روند اجرای برجام و چگونگی دستبرد آمریکا به اموال و دارایی های کشورمان را از نظر حقوقی بررسی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آینده با حضور در کمیسیون های خاص و تخصصی به موارد در دستور کار این کمیسیون ها خواهند پرداخت.

**کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی
روز یکشنبه، اعضای این کمیسیون بازدیدی از سامانه جامع امور گمرکی و نشست با مسؤولان گمرک جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان مذکور خواهند داشت و روز دوشنبه نشست عمومی کمیسیون برای بررسی گزارش‌های تهیه شده درباره مسکن مهر، سازمان حج و زیارت و سایر مسائل مطروحه برگزار می شود.

**کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی
روز دوشنبه اعضای این کمیسیون جمع‌بندی فعالیت های کمیسیون ویژه در انجام وظایف نظارتی و تقنینی در طول دوره نهم مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارند.

**کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
روز یکشنبه بررسی طرح نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی اعاده شده از شورای نگهبان با حضور نماینده آن شورا، بررسی طرح استفساریه بند (الف) ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری و ارائه گزارش مسؤولان دیوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی و دارایی (اموال دولتی) در خصوص بررسی وضعیت اجرای ماده (23) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

**کمیسیون اقتصادی
روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه آینده بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا بر اساس اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی که در جلسه مورخ 20/2/95 در صحن علنی به تصویب رسیده و پیشنهادات رسیده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.
در ادامه برنامه روز دوشنبه نیز نمایندگان همچنین گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور و گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد اروند را بررسی می کنند.

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
نمایندگان عضو این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی ابعاد حقوقی احقاق حق برداشت غیرقانونی اموال جمهوری اسلامی ایران توسط ایالات متحده آمریکا با حضور مسؤولان ذی‌ربط خواهند پرداخت و دوشنبه روند اجرای برجام براساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام با حضور مسؤولان ذی‌ربط را بررسی خواهند کرد.

**کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به گزارش تفریغ بودجه سال 1393 رسیدگی می کنند.

**کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
روز یکشنبه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار نمایندگان قرار دارد و دوشنبه نیز به بررسی طرح تبدیل نظام انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا به نظام انتخاباتی تناسبی خواهند پرداخت.

**کمیسیون صنایع و معادن
یکشنبه آینده بررسی طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع‌دستی و دوشنبه بررسی و جمع ‌بندی نظرات مراجع ذی‌ ربط و صاحب‌ نظران در خصوص موانع رشد تولید در کشور در دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

10202

کد خبر: 644047

وب گردی

وب گردی