انتقال فرودگاه مهرآباد با ثبت ملی ترمینال منتفی شد

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه ثبت ملی ترمینال یک، انتقال این فرودگاه را منتفی کرد، از ثبت رکورد جابه‌جایی ۱۴ میلیون مسافر از این فرودگاه در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با اشاره به ثبت ملی ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: فرودگاه بین‌المللی مهرآباد هم به دلیل قدمت و هم به دلیل محل ورود حضرت امام(ره) به کشورمان اخیرا به عنوان یک اثر ملی ثبت شد.

وی با بیان اینکه منتظر ابلاغ ثبت ملی ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم گفت: به محض ابلاغ ثبت این ترمینال به عنوان یک اثر ملی، مراسم ویژه‌ای در ترمینال یک برگزار می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با تاکید بر اینکه ثبت اثر ملی ترمینال یک نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ویژه این فرودگاه است گفت: علاوه بر این، ثبت این اثر پیام‌رسان این موضوع است که به هیچ وجه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قابل انتقال نخواهد بود و انتقال این فرودگاه برای همیشه منتفی شد.

رستمی تاکید کرد: ثبت ترمینال یک، به نوعی ثبت کل فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان اثر ملی است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه رکورد روزانه پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در نوروز ۹۵ زده شد و تعداد پروازهای این فرودگاه به ۴۰۰ نشست و برخاست در روز نیز رسید، گفت: همچنین در سال ۹۴ رکورد جابه‌جایی ۱۴ میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد برای اولین بار در تاریخ این فرودگاه ثبت شد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با اشاره به روند روبه رشد تعداد پروازهای این فرودگاه گفت: در نوروز ۹۵ تعداد پروازهای این فرودگاه نسبت به نوروز سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشت و به رغم اینکه هر سال در اردیبهشت‌ماه معمولا زمان کم‌مسافر است اما نخستین روز اردیبهشت، تعداد پروازهای فرودگاه یک مورد از زمان پیک پروازی در نوروز هم بیشتر بود و پیش بینی می‌شود تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در سال جاری بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

رستمی گفت: با توجه به اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد در سال ۹۴ و روند روبه رشد پروازهای این فرودگاه پیش‌بینی می‌شود طی امسال حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به تعداد مسافران این فرودگاه اضافه شود که قطعا با امکانات موجود این میزان مسافر بیش از ظرفیت فرودگاه است.

وی ادامه داد: به رغم افزایش ۲۱ درصدی پروازهای این فرودگاه در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته، خوشبختانه با روانسازی در بخش سطوح پروازی و در بخش ترمینال‌های مسافری و محوطه ترمینال اما طبق نظرسنجی های به عمل آمده از مسافران میزان سطح رضایتمندی از فرودگاه قابل قبول بود.

رستمی با بیان اینکه طبق ارزیابی «دفتر خدمات کیفیت فرودگاهی» شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال ۹۴، سطح ارائه خدمات فرودگاهی مهرآباد ۱.۲ نسبت به سال ۹۳ افزایش یافت افزود: ارتقای این خدمات در بخش کانترها، جداسازی خطوط تردد خودروهای شخصی و تاکسی‌ها در مقابل ترمینال‌های یک و دو و روانسازی مسیرهای منجر به رضایت مسافران و حتی شرکت‌های هواپیمایی بود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: با روانسازی محل عبور و مرور مسافران، شناسایی گلوگاه‌ها و برطرف کردن موانع در بخش های گیت‌ها، تسمه نقاله‌ها، محوطه‌ها و کانترها فرآیندهای اعزام و پذیرش در فرودگاه مهرآباد تسهیل شد.

401/601

کد خبر: 644123

وب گردی

وب گردی