بررسی«وضعیت ارکسترهای وزارت ارشاد» در«گفتمان ضرب اصول»

ششمین جلسه از سلسله نشست های«گفتمان ضرب اصول» که به بررسی «وضعیت ارکسترهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» اختصاص دارد روز دوشنبه 27 اردیبهشت، ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

به گارش ایسکانیوز، در ششمین نشست«گفتمان ضرب اصول» علی رهبریف فرهاد فخرالدینی، هوشنگ کامکار، اسماعیل تهرانی، ارسلان کامکار، باربد بیات، مانی جعفرزاده و رضا مهدوی درباره«وضعیت ارکسترهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» سخن خواهند گفت.

در این نشست هوشنگ کامکار،ارسلان کامکار و باربد بیات به عنوان کارشناس، مانی جعفرزاده در جایگاه منتقد و رضا مهدوی در مقام کارشناس مجری حضور خواهند داشت.

همچنین از آنجا که علی رهبری، فرهاد فخرالدینی و اسماعیل تهرانی 27 اردیبهشت در تهران حضور ندارند مطالب خود را در قالب فایل های صوتی در اختیار"گفتمان ضرب اصول" قرار داده اند که در جریان برگزاری این نشست برای حاضران پخش خواهد شد.این در حالی است که از مسئولان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس شورای ارکسترها نیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده است.

در ششمین نشست«گفتمان ضرب اصول» مسائل و مشکلات ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران و ارکستر سازهای ایرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.پیش از این، پنج جلسه«گفتمان ضرب اصول» با موضوع«بررسی وضعیت موسیقی صدا و سیما»، «بررسی عملکرد 15 ساله خانه موسیقی»، «بررسی مشکلات کنسرتها (اجراهای زنده)» و «بررسی نحوه برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر»برگزار شده است.

هدف اصلی برگزار کنندگان سلسله نشست های«گفتمان ضرب اصول» ایجاد فضایی مناسب برای بیان مشکلات موجود جامعه موسیقی است تا ضمن آگاهی از این مشکلات، فعالان و دست اندرکاران این جامعه شریف در جهت اصلاح و بهتر شدن شرایط صنفی شان حرکت کنند.

10507

کد خبر: 644188

وب گردی

وب گردی