مولاوردی:  تهیه سند جامع توان‌افزایی زنان در مراحل نهایی است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تهیه سند جامع توان‌افزایی زنان در مراحل نهایی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی؛ شهیندخت مولاوردی که برای افتتاح هشتمین نشست منطقه‌ای ترویج همکاریهای شبکه‌ای سازمانهای مردم نهاد به استان مرکزی سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در خصوص مهمترین برنامه‌های حوزه امور زنان و خانواده در سال جاری گفت: در سال پایانی کار دولت یازدهم برنامه‌های این معاونت در چارچوب برنامه پنجم و برنامه ششم توسعه که امید است بزودی در مجلس به تصویب برسد، دنبال می شود.

او افزود: امید است آنچه در تبصره 26 برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم محقق شود تا بتوانیم در آن چارچوب حرکت کنیم ولی ماموریتمان را توانمندسازی زنان در تمام گروه‌های زنان در همه سطوح اعلام کرده‌ایم و متناسب با این ماموریت با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جایگاه ستادی خود تفاهم نامه‌هایی را به امضاء رسانده‌ایم که بعضا ادامه پیدا کرده و برخی در آستانه امضاست تا بتوانیم در راستای تحقق آنها اقدام کنیم و نهایتا به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

مولاوردی در خصوص شاخص‌ترین برنامه‌های در دست پیگیری این معاونت گفت: برای گروه‌های مختلف زنان برنامه‌هایی در دست پیگیری است برای مثال در خصوص زنان سرپرست خانوار طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در دست پیگیری داریم و به‌زودی سند توانمندسازی زنان را با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح خواهیم کرد که دارای ابعاد مختلفی است. همچنین سند سیاست اجرایی اشتغال پایدار برای دو گروه از زنان متشکل از زنان فارغ التحصیل دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار در شورای عالی اشتغال در نوبت بررسی و تصویب است که این مهم نیز پیگیری می‌شود.

معاون رییس جمهور در مورد سند جامع توان افزایی زنان ادامه داد: حدودا سه هفته پیش گزارش مسائل زنان ایران را در هیات دولت ارائه داده‌ایم و مکلف شدیم با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این سند را تدوین کنیم. این سند در مراحل نهایی است چراکه آنچه می خواستیم آماده است و پس از جمع بندی نهایی و تلفیق نظرات دو دستگاه، بزودی برای تصویب در کمیسیون اجتماعی ارائه می شود.

مولاوردی با بیان اینکه پس از تصویب کمیسیون اجتماعی این سند برای تصویب به هیات دولت خواهد رفت افزود: قرار نیست این سند برای تصویب به مجلس برود و توسط دولت به تصویب خواهد رسید.

او گفت: چندین لایحه نیز آماده شده است که باید پس از تصویب در هیات دولت در مجلس دهم به تصویب برسد. در کل برای تمام گروه ها سعی کرده‌ایم برنامه‌ای داشته باشیم.

مولاوردی در خصوص ستاد ملی زنان و خانواده نیز افزود: امید است این ستاد بزودی تشکیل شود، البته دستور جلسات آن مشخص شده و برای تعیین زمان تشکیل جلسه ستاد باید با دفتر رییس جمهور هماهنگ شویم تا رییس جمهور به عنوان رییس ستاد بتواند در جلسه شرکت کند.

او همچنین در مورد آخرین رایزنی‌های انجام شده در خصوص برنامه ششم توسعه این حوزه نیز گفت: این مهم قرار است در مجلس دهم بررسی شود چراکه مجلس نهم زمان کافی برای بررسی همه جانبه و دقیق آن نداشت و تصمیم گرفته شد که این امر به مجلس دهم موکول شود، امید است این برنامه در چند ماه ابتدایی مجلس دهم به تصویب برسد.

مولاوردی درخصوص سفر به استان مرکزی گفت: برای افتتاح هشتمین نشست منطقه ای ترویج همکاریهای شبکه‌ای سازمانهای مردم نهاد در استان مرکزی حضور پیدا کرده‌ایم. این نشست آخرین نشست از این سلسله نشست ها خواهد بود و با برگزاری آن تقریبا پوشش آموزش های ترویج همکاری های شبکه ای در کل کشور کامل خواهد شد.

او به برنامه های دیگر خود در سفر به استان مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: بازدید از مراکز کارآفرینی زنان در حوزه صنعت و بازدید از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از دیگر برنامه های این سفر است و در کل تلاش خواهیم کرد که با توانمندی های استان مرکزی در این حوزه آشنا شویم.

20103

کد خبر: 644191

وب گردی

وب گردی