احساس رضایت مردم از امور زندگی، مانع گرایش به اعتیاد می‌شود

استادیار دانشگاه و پژوهشگر نمونه کشوری گفت: احساس رضایت آحاد مردم از نظم و کنترل امور زندگی مانند شغل، خانواده و تفریحات سالم معضل اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و شیمیایی را برطرف خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، جواد صالحی فدردی گفت: اعتیاد پدیده‌ای گسترده است و عوامل ریشه‌ای و بنیادی آن سالهای سال است که هنوز درمان نشده، هر زمانی که تک تک افراد جامعه از امور زندگی خود که رسیدن به اهداف طبیعی است، رضایت خاطر بیابند، کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر نیز بوجود می‌آید.

او افزود: اگر مردم اعم از نوجوان، جوان یا بزرگسال وقتی احساس رضایت از امور زندگی داشته باشد دلیلی ندارد که به سمت مصرف مواد مخدر روی بیاورد و سرمایه ملی را برای بدست آوردن این مواد هدر ندهد.

استادیار دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید علم‌گرایی و عمل‌گرایی ایجاد شود، ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد بصورت ریشه‌ای حل نمی‌شود و تا وقتی که مصرف مواد مخدر وجود دارد، جرم و جنایت هم وجود دارد.

صالحی گفت: مسوولان ما تصور می‌کنند که در مواقع نیاز و ضروری باید از نظر متخصصان و کارشناسان مربوطه بهره ببرند، در حالی که باید در همه ابعاد و همواره نسبت به هشدارهای آنان توجه و اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی را درباره معضلات جامعه از جمله اعتیاد بکار گرفت.

پژوهشگر نمونه کشوری در حوزه اعتیاد با اشاره به اینکه دست اندکاران مبارزه با مواد مخدر وظایفشان بیشتر نظامی و انتظامی است، گفت: برای مبارزه با مواد مخدر باید از توانمندی‌های نیروهای مردمی که شامل مسوولان آموزش و پرورش، فرهنگ، بهداشت، شهری و غیره است، استفاده کرد و تک تک آنان احساس مسوولیت کنند که اعتیاد به مواد مخدر در یک قدمی فرزندانشان است .

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ صالحی در پایان گفت: بحث کاهش تقاضا در جامعه عمیق و بنیادی است و مسوولیت آن با یک نهاد نمی‌باشد، باید تفکر سالم در جامعه ایجاد شود.

20103

کد خبر: 644237

وب گردی

وب گردی