عراقچی: سفارتخانه‌ها نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی کشور دارند

معاون وزیر خارجه گفت: سفارتخانه‌های ایران باید تلاش داشته باشند تا فرصت‌های اقتصادی پیش آمده در پسابرجام را بارور کنند.

به گزارش ایسکانیوز،"سید عباس عراقچی" در حاشیه همایش "برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: سفارتخانه های ما نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی کشور داشتند.

وی افزود: در شرایط پس از برجام این نقش افزایش پیدا کرد؛ آنها در شرایط تحریم نقش دیگری داشتند و سعی می کردند به کشور کمک کنند.اکنون در شرایط پس از تحریم وضعیت دیگری به وجود امده و فرصت هایی ایجاد شده است و نمایندگان ما در وزارت خارجه باید تلاش داشته باشند تا این فرصت ها را بارور کنند.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: هماهنگی نزدیکی بین دستگاه دیپلماسی و نهادهای اقتصادی کشور در جهت توسعه تجارت لازم است و از کشورهایی که نقش انها در این حوزه فعال تر است استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است؛ همایش سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان "برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" با سخنرانی وزیر امور خارجه افتتاح شد.

همایش دو روزه برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها با حضور سفرا و رؤسای برخی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور امروز و فردا 25 و 26 اردیبهشت در تهران برگزار می شود.

201/201

کد خبر: 644253

وب گردی

وب گردی