جهانگیری : افتخار آفرینی ورزشکاران موجب تقویت سرمایه های اجتماعی کشور است

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه افتخار آفرینی ورزشکاران و ملی پوشان کشورمان موجب تقویت سرمایه های اجتماعی کشور می شود، گفت: تقویت سرمایه های اجتماعی کشور پشتوانه ای برای نظام است که با اتکا به آن می تواند کارهای بزرگی برای آینده کشور انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ای با حضور وزیر ورزش و جوانان، رییس فدراسیون فوتبال و اعضای تیم ملی فوتسال کشورمان اظهار داشت: افتخار آفرینی ورزشکاران و ملی پوشان کشورمان علاوه بر اینکه جایگاه ورزش را ارتقاء می دهد، لبخند رضایت را بر لب ملت ایران می نشاند و تحقق این رضایتمندی در مردم بسیار ارزشمند است.

وی با قدردانی از افتخارآفرینی اعضای تیم فوتسال کشورمان در بخش بانوان و آقایان تصریح کرد: خوشبختانه هم تیم بانوان و هم آقایان دستاوردهای خوبی داشته اند و امیدوارم شاهد افتخار آفرینی هرچه بیشتر ورزشکاران کشورمان در میادین مختلف ورزشی باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تقدیر ویژه از تیم فوتسال بانوان کشورمان گفت: بسیار ارزشمند است که دختران محجبه‌ی این کشور در رقابت های آسیایی و بین المللی افتخار کسب می کنند و پرچم ایران را به اهتزاز در می آورند.

دکتر جهانگیری همچنین با تبریک به رییس جدید فدراسیون فوتبال گفت: کسب سهمیه جام جهانی برای تیم ملی فوتبال از اهمیت زیادی برخوردار است و وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید تلاش کنند حواشی فوتبال را به حداقل رسانده تا تیم ملی فوتبال کشورمان بتواند به جایگاهی که زیبنده‌ی ملت ایران است، دست پیدا کند.

وی افزود: بدیهی است که دولت نمی تواند نسبت به المپیک که رخداد ورزشی بزرگ در سطح جهان است و افکار عمومی مردم را به خود جلب کرده است، بی تفاوت باشد. بنابراین باید برنامه ریزی های لازم برای کسب سهمیه های المپیک برای تیم های مختلف ورزشی کشور انجام شود.

دکتر جهانگیری ادامه داد: مردم نیز انتظار دارند ورزشکاران کشورمان بتوانند در میادین مختلف ورزشی از هر نظر بدرخشند و هم بتوانند مقام خوبی کسب کنند و هم از نظر اخلاق سرآمد باشند.

دکتر جهانگیری از اهتمام ویژه دولت برای توجه و حمایت از بخش ورزش خبر داد و گفت: با وجود محدودیت های اقتصادی در بودجه دولت، اما دولت تلاش می کند تا اعتبارات مورد نیاز بخش های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی کشور را تامین کند.

معاون اول رییس جمهور خطاب به اعضای تیم ملی فوتسال کشورمان، ضمن قدردانی از دستاوردها و کسب قهرمانی ها، گفت: دولت به صورت ویژه به دغدغه های شما توجه دارد و کمک خواهد کرد تا مشکلات و مسائل شما را حل کند.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همواره مشوق ورزشکاران بوده است، گفت: با وجود همه محدودیتهای مالی، اعتبارات مورد نیاز تیم های ورزشی به میزان قابل قبولی تامین شده اگرچه این مقدار هنوز کافی نیست و باید بیش از این به تیم های ورزشی توجه شود.

دکتر گودرزی گفت: در سال 94 در حوزه ورزش قهرمانی، مدال ها نسبت به سال 93 دو برابر شد و تیم های ورزشی توانستند در رقابت های بین المللی و جهانی درخشش خوبی داشته باشند.

وی سال 94 را سالی پرافتخار برای فوتسال کشورمان توصیف کرد و با اشاره به افتخار آفرینی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: در بخش آقایان نیز تاکنون تیم ملی فوتسال توانسته است یازده بار کسب قهرمانی کند.

وی همچنین با اشاره به کسب کاپ اخلاق و بازی جوانمردانه از سوی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: خوشبختانه بازیکنان تیم ملی فوتسال دارای حاشیه نیستند و امیدوارم در رقابت های کلمبیا که در شهریور ماه برگزار خواهد شد بتوانند نتایج خوبی از خود برجای بگذارند.

وزیر ورزش همچنین با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: این انتخابات در دوره های گذشته با تنش همراه بود اما این بار بدون تنش و حاشیه برگزار شد که حکایت از درایت دولت تدبیر و امید دارد و گویای این حقیقت است که دولت توانست بر حاشیه ها غلبه کند و در فضای دموکراتیک و به دور از حاشیه انتخابات را برگزار نماید.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال کشورمان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت تیم های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور ارائه کرد و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده شاهد کسب قهرمانی و حضور در رقابت های بین المللی باشیم.

رییس کمیته فوتسال کشور و سرمربی تیم ملی فوتسال نیز گزارشی از وضعیت فوتسال و میزان آمادگی اعضای تیم فوتسال ارائه کردند و به تشریح نیازها و خواسته های خود پرداختند.

گفتنی است در این جلسه کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان نیز در سخنانی با بیان اینکه متاسفانه فوتسال کشور نیز همانند دولت تدبیر و امید مظلوم و مورد بی مهری است، گفت: متاسفانه آنطور که باید به فوتسال کشور توجه نشده و انتظار داریم حمایت های بیشتری از ورزش فوتسال کشور انجام شود.

202/201

کد خبر: 644270

وب گردی

وب گردی