احتمال حضور محمدرضا شجریان در همایش "سعدی"

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی به حضور چهره هایی چون محمدرضا شجریان در "همایش سعدی" اشاره کرد وادامه داد: برای سلامتی شجریان دعا می کنم و امیدوارم هر چه سریعتر بهبود یابد تا بتوانیم از حضور او برای شرکت در همایش سعدی هم دعوت کنیم. محمدرضا شجریان از چهره های ملی ایران است و باید به این سرمایه ملی بسیار پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از برنا، مهدی ماحوزی عضو شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در سالن دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: همایشی که سال گذشته با عنوان "همایش بین المللی حافظ" در دانشگاه آزاد برگزار شد، بسیار موفقیت آمیز بود و در سراسر جهان بازتاب بسیار گسترده ای داشت. همین مساله باعث شد تا برای برگزاری همایش سعدی برنامه ریزی بیشتری انجام دهیم، به همین دلیل برای برگزاری همایش سعدی به زمان بیشتری نیاز داریم. تصوری که پیش از این برنامه ریزی های داشتیم این بود که می توانیم این همایش و به نوعی بزرگداشت را اردیبهشت 1396 در تهران و شیراز برگزار کنیم اما با توجه به برنامه ریزی که برای این همایش داریم فکر می کنم زمان برگزاری به اردیبهشت سال 1397 موکول شود.

این استاد زبان و ادبیات فارسی به حضور چهره هایی چون محمدرضا شجریان در همایش سعدی اشاره کرد وادامه داد: برای سلامتی شجریان دعا می کنم و امیدوارم هر چه سریعتر بهبود یابد تا بتوانیم از حضور او برای شرکت در همایش سعدی هم دعوت کنیم. محمدرضا شجریان از چهره های ملی ایران است و باید به این سرمایه ملی بسیار پرداخت.

او در ادامه گفت: محمدرضا شجریان از دوستان نزدیک من است و همین مساله باعث شد تا دعوت من را برای حضور در همایش حافظ بپذیرد.

مهدی ماحوزی درباره تاثیر نمایشگاه کتاب بر زبان و ادبیات فارسی گفت: زبان تبلور اندیشه است و آنچه باعث می شود تا اندیشه رشد و گسترش پیدا کند کتاب است. اما اتفاقی که در این نمایشگاه افتاده مکانی است که نمایشگاه در آن واقع شده است. کتاب نباید تا مکان زندگی مردم بیش از ده دقیقه فاصله داشته باشد اما نمایشگاه کتاب تهران فاصله زیادی با مرکز شهر دارد و همین مساله باعث می شود تا استقبال از خرید کتاب کم شود ضمن اینکه تخفیف هایی که برای فروش کتاب در نظر گرفته اند اندک است، کتابهای عرضه شده در نمایشگاه باید از تخفیف 50% برخوردار باشند.

ماحوزی درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نشر و گسترش زبان و ادبیات فارسی گفت: دانشگاه آزاد سلامی نقش بسیار موثری در توسعه وحفظ زبان فارسی دارد، برگزاری همایش های مختلف برای شعرا و مفاخر ایرانی از جمله اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در جهت ماندگاری زبان فارسی است. دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس واحدهای دانشگاهی در خارج از ایران نیز تلاش دارد تا ادبیات و زبان فارسی را گسترش دهد.

او ادامه داد: دکتر میرزاده تلاش بسیاری برای برگزاری همایش سعدی دارد اما در عین حال معتقد است که این همایش بسیار باشکوه برگزار شود به همین دلیل برپایی این همایش تا سال 97 به تعویق افتاده است. برگزاری اینگونه همایش ها و تاکید دکتر میرزاده بر باشکوه بودن آنها نشان از علاقه و اهتمام ایشان بر حفظ و گسترش زبان فارسی است.

20104

کد خبر: 644315

وب گردی

وب گردی